08.10.2012

GOŁĄBKI Z KASZĄ I GROSZKIEM

Gołąbki z kaszą:

















Składniki:
- kapusta
- 100g  kaszy jeczmiennej
- 100g  kaszy gryczanej białej (nieprażonej)
- 2,5 filiżanki zielonego groszku
- por
- 3 ząbki czosnku
- majeranek, pieprz, sól
- łyżka zmielonego siemienia

Wykonanie:
Z kapusty wycinamy głąb, wkładamy ją do gotującej się wody i po paru minutach zaczynamy kolejno ściągać liście.
Ugotowaną kaszę mieszamy z groszkiem, posiekanym porem i czosnkiem, przyprawami, siemieniem.
Formujemy kotlety, nakładamy farsz na liście i zawijamy gołąbki.(jeśli słabo sie kleją można dodać trochę mąki kukurydzianej albo ziemniaczanej)
Ja ugotowałam je na parze, ale możemy tradycyjnie, czyli: liście których nie użyliśmy, układamy na dnie garnka, a na nich gołąbki. wlewamy ok 1-1 1/2 szklanki wody. Dusimy aż kapusta będzie na tyle miękka na ile nam odpowiada. Ja zawsze czas gotowania staram się skracać do minimum, prawie zawsze wykorzystując do tego parowar.


Gołąbki robiłam po raz drugi w życiu ;) Jako dziecko nigdy nie chciałam żadnych nawet spróbować i potem jakoś zapomniałam o tej potrawie. Ponieważ bardzo lubię kaszę to pomyślałam, że gołąbki będą miłą odmianą od obiadów jakie zazwyczaj z niej przyrządzam.

3 komentarze:

  1. brzmi zachecajaco, az mnie naszla ochota na golabki! :))) musze cos pokombinowac z kapusta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na farsz do gołąbków ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był trochę za mało zwarty, więc farsz do dopracowania ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...