20.10.2012

KASZTANOWE SMAROWIDŁO


Kasztany są jedną z moich ulubionych jesiennych przekąsek :-)

Kasztanowa słodka pasta do kanapek:
















Składniki:
 ♥ 400g kasztanów jadalnych (zważyłam je już po obraniu)
 ♥ 40g cukru
 ♥ 40g masła roślinnego
 ♥ ok 150ml mleka sojowego

Wykonanie:
Najpierw pieczemy kasztany. Ja wcześniej moczę je przez godzinie w wodzie, potem każdy nacinam żeby nie wybuchały w piekarniku i przez ok 15minut piekę w średniej temperaturze (mam piekarnik gazowy-nie wiem ile to dokładnie stopni). Gdy lekko przestygną obieram z łupiny i skórki.
Obrane kasztany rozdrabniam w blenderze.
Cukier rozpuszczam w niewielkiej ilości mleka, następnie dodaję masło, resztę mleka oraz kasztany. Mieszam do uzyskania jednolitej masy.

9 komentarzy:

  1. Bardzo oryginalne smarowidło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas mało popularne, pewnie ze względu na fakt, że kasztany ciężko kupić, a jak już są to dosyć drogie

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam kasztanów, zaskoczyłaś mnie tym przepisem. Ciekawa jestem, jak może smakować coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w Tesco, trafiłam na końcówkę i nawet były przecenione -50%

      Usuń
  4. Podejrzewam że smarowidło jest pyszne:)zapraszam do siebie na kiełbaski nadziewane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jesiennie... kasztany za oknem i na kanapce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do pełni szczęścia brakuje jeszcze ludzików z kasztanów - uwielbiałam je robić jako dziecko :)

      Usuń
  6. Takiego połączenia nie próbowałam, muszę się skusić:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...