03.10.2012

KOTLETY Z CIECIERZYCY

Kotlety z ciecierzycy:

















Składniki:
(wyszło 9 sztuk)
* 1 1/2 filiżanki ugotowanej ciecierzycy
* 1 duża marchewka
* 1/4 filiżanki ziaren słonecznika
* 1/4 filiżanki płatków owsianych
* 1/2 filiżanki suszonej natki pietruszki
* 2-3 ząbki czosnku
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
Płatki owsiane oraz ziarna słonecznika miksujemy w blenderze. Dorzucamy pokrojoną marchewkę oraz wszystkie pozostałe składniki i blendujemy.
Z powstałej masy formujemy kotleciki (lub większe burgery do kanapek) i smażymy aż lekko zbrązowieją.

Te kotlety są bardzo smaczne z pieczywem, więc mogą być alternatywą dla różnego rodzaju past do kanapek, takie wegańskie burgery :-)

10 komentarzy:

  1. Lubię takie kotleciki, u mnie dziś były z cukini ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Filiżanka w sensie szklanka? Bo boję się, że mi się zaraz proporcje zepsują. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używam takich miarek do jedzenia, które są podzielone na "filiżanka" "1/2 filiżanki" itd . filiżanka jest oznaczona jako 250ml
      :-)

      Usuń
  3. uwielbiam takie kotleciki, tylko natkę pietruszki świeżą dodaję :)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również. to musiała być jakaś wyjątkowa sytuacja, że dodałam suszoną ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam cieciorkę w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ładnie podane : )
    Nie rozwalały się na patelni? Mi często z ugotowanej ciecierzycy robi się breja na patelni ._.

    OdpowiedzUsuń
  6. mi sie niestety rozwalily, ale gebaralnie w smaku dobre. :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...