25.10.2012

ORZECHOWE KOTLECIKI

Kotlety z ziemniaków i orzechów były jednymi z pierwszych jarskich jakie jadłam w swoim życiu. Wtedy jeszcze robione przez mamę, ale według moich instrukcji ;-)

Kotlety orzechowo-ziemniaczane:


















Składniki:
- 4 spore ziemniaki
- pełna garść orzechów włoskich
- cebula
- natka pietruszki
- sól, biały pieprz

Wykonanie:
Orzechy posiekałam, część drobniej, część dość grubo.
Posiekaną cebulę podsmażyłam, następnie wymieszałam ją z ugotowanymi i utłuczonymi ziemniakami, orzechami, posiekaną natką i przyprawami.
Uformowałam nieduże kotlety i usmażyłam.

Kotlety są dość miękkie, więc jeśli ktoś nie lubi takiej konsystencji to można dodać do masy bułkę tartą/otręby/itp.


10 komentarzy:

  1. o, bardzo fajne kotleciki :D
    zrobię, tylko zamiast ziemniaków użyję dyni i siemienia lnianego, powinny wyjść okej nie? :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dyniowych kotletów jeszcze nie jadłam, koniecznie wypróbuj taki pomysł :) myślę, że wyjdą ok :)

      Usuń
  2. Lubię takie kotleciki a zapas orzechów mam spory więc bez problemu będę mogła je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Mama "od zawsze" robi takie krokieciki :) Tylko więcej w nich orzechów niż ziemniaków i są bez cebuli. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie z przewagą orzechów musza być bardzo sycące :)

      Usuń
  4. Ja ich nie znam, ale bardzo podoba mi się dodatek orzechów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. orzechy nadają świetnego smaku, bez nich te kotleciki byłyby bardziej mdłe

      Usuń
  5. Uwielbiam takie kotleciki!:) Przeróżne warzywa + orzechy = niebo w gębie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, orzechy potrafią fajnie podkręcić smak zwyczajnych potraw :)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...