13.10.2012

TOFU-BROKUŁOWA ZUPA

Tofu-brokułowa zupa:

















Składniki:
- brokuł
- kostka (180g) tofu naturalnego
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki soku z cytryny
- łyżeczka kolendry, łyżeczka gorczycy
- plasterek imbiru
- oliwa do smażenia
- kiełki brokuła
-ok 1l bulionu warzywnego

Wykonanie:
Brokuł ugotowałam na parze.
Na oliwie podsmażyłam delikatnie cebulę, po chwili dodałam czosnek, przyprawy i rozdrobnione widelcem tofu, całość smażyłam około minuty.
Do blendera wlałam bulion, wrzuciłam brokuł i rzeczy z patelni, dodałam sok z cytryny i wszystko zmiksowałam.
Na wierzch dodałam kiełki, które w trakcie jedzenia również wymieszałam dokładnie z zupą.

Przepis bierze udział w akcji:

12 komentarzy:

  1. konkretny pomysł! godne wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka miła atmosfera tu panuje :), taka domowa i trochę a'la american housewives, obrusy dobrze robią vegan jedzeniu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę, nawet nie wiedziałam, że to będzie na blogu wyczuwalne, ale fakt, że klimat lat 50 Ameryki to zdecydowanie moja stylistyka - głównie w kwestii odzieży, ale również wyposażenia wnętrz :)

      Usuń
  3. Robiłam kiedyś podobną, tylko dawałam tofu wędzone i zielony groszek jeszcze. Twoja pewnie równie pyszna (kiełkiii ♥)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wędzonym pewnie konkretniejszy smak :-)

      Usuń
  4. o, ciekawa zupa. staram się używać jak najwięcej kiełków w swojej kuchni. ale nie mam doświadczenia z tofu. wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bardzo lubię tofu - zarówno jako bazowy składnik dania, jak i jako dodatek

      Usuń
  5. Takiej jeszcze nie próbowałam, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na zupę! Akurat mam w lodówce kostkę tofu do pilnego wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko gotuje zupy i ograniczamm sie do rosołu i pomidorowej, a brokuły nie są moim ulubionum warzywem, ale fajnie, że istnieje coś poza rosołem i pomidorowka :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...