23.11.2012

BROKUŁOWY BURGER

Rzadko robię burgery, może dlatego, że przypominają mi o czasach podstawówki, gdy kilka razy w tygodniu odwiedzałam McDonalds :/ a w szkolnym sklepiku było to moje śniadanie :/
Jednak te kotlety wyjątkowo dobrze smakują mi z pieczywem, do tego miska surówki i wychodzi nie aż taki niezdrowy posiłek ;)

Brokuł-burger:



















Składniki:
(na kilka sztuk)
- 500g brokuł
- 2 garście ziaren słonecznika
- bułka tarta
- 3 łyżki sosu sojowego
- pieprz

Wykonanie:
Ziarna słonecznika prażymy na patelni.
Z brokuła bierzemy same różyczki i gotujemy. Ubijamy je widelcem, dodajemy ziarna, sos i pieprz. Bułki tartej dodajemy tyle, aby wyszła konsystencja umożliwiająca lepienie kotletów.
Formujemy spore burgery i smażymy do zarumienienia.
Na zdjęciu burger jest w bułce grahamce z papryką, kiszonym ogórkiem, roszponką i kiełkami brokuła.

17 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na pysznego i zdrowego burgera :)Z chęcią wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio robiłam kotlety z kalafiora i były pyszne, więc następnym razem spróbuję z brokuła:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. GENIALNY ten pomysł, serio. Muszę zapisać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałem go do listy rzeczy które są idealne na kolacje.

      Usuń
  4. Witam
    Nominuję Twojego bloga do Liebster Blog Award Szczegóły tutaj http://oszczedzaniegotowanie.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-po-raz-drugi-i-dzien-bez.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj, miło mi zaprosić Cię do zabawy:
    http://vegarnkowo.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, nigdy nie robiłam takich kotletów z brokuła. Niekoniecznie do buły, ale na pewno spróbuję, bo uwielbiam takie wynalazki.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam Twój blog do zabawy Libster Blog Award, zapraszam po szczegóły http://patisserie.blogujaca.pl/2012/11/26/liebster-blog/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!
    Twój blog został wyróżniony przeze mnie w Liebster Blog.
    Więcej informacji na moim blogu: http://coolinarnastrefa.blogspot.com/2012/11/nominacja-liebster-blog.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wygląda! Nominuje twój blog do Liebster Blog ;-) szczegóły u mnie http://sweetshoop.wordpress.com/2012/11/26/liebster-blog/ ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany, to faktycznie miałbym uraz do burgerowej formy ;) a jak to się działo, że lądowałaś w fckdonaldzie tak często? Był w drodze ze szkoły? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam go po drodze, ale jedzenie kusiło mnie na tyle, że robiłam sobie do niego wycieczki... nawet będąc już wegetarianką przez dość długi czas chodziłam tam na frytki, szejki itp.

      Usuń
  11. brokuł w roli kotleta burgerowego, smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł i myślę że można również oprócz brokułów użyć zamiennie właśnie kalafiora, albo cukinie.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...