11.01.2013

PASZTET Z ZIEMNIAKÓW


Jest to mój pierwszy ziemniaczany pasztet, przepis pochodzi z książki "Kuchnia którą polubisz" autorstwa Izabeli Lewosińskiej. Nie zmieniałam nic w składzie (poza wyeliminowaniem jajka), ale trochę inaczej wykonałam.
Możemy potraktować go jako pieczeń i danie samo w sobie lub jako pasztet na pieczywo.

Pasztet z ziemniaków:























Składniki:
- 1/2kg ziemniaków
- 1 cebula
- 150g pestek dyni
- mały pęczek koperku
- mały pęczek natki pietruszki
- 2 ząbki czosnku
- przyprawa warzywna w proszku
- łyżka estragonu
- olej do wysmarowania formy
- łyżka zmielonego siemienia lnianego + 3łyzki ciepłej wody (tej "papki" użyłam zamiast jajka, ale myśle, że pasztet i bez tego świetnie by się skleił)

Wykonanie:
Ziemniaki i cebulę ścieramy na tarce*
Dodajemy pestki dyni **
Dodajemy posiekaną natkę i koperek.
Dodajemy "kleik" z siemienia i wody, wszystko mieszamy.
Przyprawiamy, dodajemy przeciśnięty czosnek
Masę przekładamy do wysmarowanej oliwą formy i pieczemy 30min w 190c.
Po ostudzeniu pasztet można kroić w plastry, wcześniej jest zbyt lepki.

*w przepisie wskazane są drobne oczka, ja starłam na grubych
**wg przepisu należy je najpierw zmielić na mączkę, ja dodałam w całości.

Przepis bierze udział w akcji:











Post Scriptum
Chciałam jeszcze podzielić sie z Wami linkiem, jesli ktoś jest zainteresowany rozwojem osobistym/duchowym, do medytacji autorstwa Louise L. Hay:
KLIK
Ta pani zajmuje się technikami uzdrawiania i pozytywnego myślenia, kiedyś już słuchałam jej wykładów, wczoraj do nich powróciłam i przed snem puściłam sobie 40minutową medytację (tą, która jest druga na liście pod powyższym linkiem). Podziałała na mnie bardzo dobrze i pewne rzeczy dzieki niej przemyślałam :).
Jeśli ktoś ma linki do tego typu wykładów/medytacji to będe wdzięczna za podrzucenie ich.

7 komentarzy:

  1. świetne! muszę spróbować! Dzięki za udział w akcji Gotuj sezonowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis, muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis super, ale medytacja jeszcze lepsza!!!dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Srogi przepis! Ziemniaki są uniwersalne, wszystko z nich zrobisz. Sam jestem zapalonym roślinożercą i od święta zdarza mi się eksperymentować w kuchni, ale nie lubię zbytnich kombinacji. Robię czasami placki ziemniaczane z puree prosto z piekarnika. Polecam spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od miesiecy nie jadłam placków ziemniaczanych ... opcja z piekarnika brzmi super!

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...