16.01.2013

SUROWE SPAGHETTI (witariańskie)


Ponad rok temu kupiłam sobie spiralizer (tarkę spiralną), byłam wtedy zachwycona wizją robienia "makaronu" z warzyw, ale po kilku razach mój entuzjazm spadł i przyrząd przeleżał w kuchennej szafce.
Postanowiłam do niego powrócić i zacząć używać regularnie, w końcu potrawy stworzone z jego pomocą są bardzo zdrowe i pełne witamin.
Poniżej przepis na "makaron" z cukinii z warzywami i sosem. Ostatnio pokochałam kumin i wciskam tą przyprawę gdzie tylko się da ;)

Witariańskie spaghetti:



















Składniki:
(1 porcja)
- cukinia
- 1/2 dojrzałego awokado
- 1/2 pomidora
- garść kukurydzy
- 1/4 filiżanki nasion słonecznika
- 2 łyżki soku z cytryny
- ząbek czosnku
- natka pietruszki
- kumin, oregano, szczypta soli

Wykonanie:
Najpierw przygotowałam sos:
Awokado rozgniotłam widelcem, dodałam słonecznik, sok z cytryny, zmiażdżony czosnek oraz przyprawy. Wszystko wymieszałam i dolałam trochę wody, żeby konsystencja przypominała sos.
Cukinię starłam na makaron w spiralizerze. Jeśli go nie posiadamy to można użyć obieraczki do warzyw, wówczas powstaną cienkie płaty cukinii, które też będą imitować makaron.
Wymieszałam cukinię z sosem,
na wierzch wysypałam kukurydzę, pokrojonego pomidora i natkę.

Przepis bierze udział w akcji:

4 komentarze:

  1. gdzie kupiłaś spiralizer? czy jest dostępny w sieciowych sklepach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam go w sklepie Weltbild stacjonarnie w ich outlecie.

      Usuń
  2. Próbowałam kiedys diety witariańskiej... Zrezygnowałam szybko :P Mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko ale dodalam sobie Twojego bloga do linków u mnie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ skąd. cieszę sie przeogromnie <3

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...