24.01.2013

ZIEMNIAKI CURRY

Obecnie jest to mój ulubiony sposób na ziemniaki :-) Danie jest aromatyczne, ale nie ostre.



Składniki:
- 8 ziemniaków
- 3 pomidory
- filiżanka zielonego groszku ( użyłam mrożonego)
- 3 cebule
- 3 łyżki startego imbiru
- 3 łyżeczki kuminu (kmin rzymski)
- płaska łyżeczka kurkumy
- sól
-olej do smażenia

Wykonanie:
Potrzebna będzie bardzo duża patelnia, ja przygotowałam to w woku.
Na olej wrzucamy posiekaną cebulę, kumin i imbir. Podsmażamy aż cebula się zeszkli.
Dodajemy pokrojone pomidory, kurkumę oraz sól.
Po ok 2 minutach dorzucamy ziemniaki pokrojone w kostkę, groszek oraz ok 350ml wody.Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy aż ziemniaki zmiękną.


Uwielbiam kuchnie indyjską, od dawna poluję na książkę z przepisami, ale niestety wszystkie na które trafiam oparte są na mięsie. Jeśli możecie polecić jakiś tytuł, który zawiera przepisy wege/wegan, to napiszcie mi proszę.

13 komentarzy:

  1. http://www.vege.pl/str.php?dz=11&id=32
    Ja mam taką. Przepisy są w większości łatwe do zweganizowania. Zalecane przyprawy nie nadają potrawom ostrego smaku, powinno ci podpasować, tylko nie wiem, czy gdzieś ją dostaniesz.
    http://www.wegetarianie.pl/Reviews-index-req-showcontent-id-25.html
    A o tej marzę, bo była mi przez wiele osób polecana.
    Fajne ziemniaki, trochę na kształt nadzienia samosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, ta "kuchnia kryszny" pare lat temu wpadła mi w ręcę w bibliotece, ale wtedy nie byłam zainteresowana indyjską kuchnią, zupełnie o niej zapomniałam... chyba pora wybrać się do biblioteki :)

      Usuń
  2. Fajne te ziemniaki, ostatnio chodzi za mną coś w indyjskich przyprawach, więc idealnie się wpasowują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam jesli znasz jezyk angielski ta strone http://www.manjulaskitchen.com/,tam hinduska pokazuje na youtubie przepisy na dania indyjskie wegetarianskie.

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam kultowa książkę "Kuchnia Krishny". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne :D Uwielbiam curry, ostatnio wiele rzeczy nim przyprawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się! Najprostsze pomysły są najfajniejsze, a najprostsze jedzenie najzdrowsze :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda. gdy jest niewiele składników, wszystkie wyraźnie można wyczuć jedząc. gdy jest tona składników i masa przypraw, smak się jakoś tak rozmywa ...

      Usuń
  7. Curry zimą mogę sypać do wszystkiego, z ziemniakami też bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, Manjula jest świetna! WELKAM TU MAJ KICZEN <3.

    Masz drzewka avocado z avocado? *.* Ja też chcę- zdradzisz jak to zrobić żeby przeżyły w mieszkaniu itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. one są mało wymagające... u mnie po prostu rosna bez żadnej specjalnej pielęgnacji... tylko zimą mi przysychają trochę, bo stoją na parapecie, a pod parapetem mam kaloryfer. niestety tylko tam dochodzi dużo słońca

      Usuń
  9. curry brzmi idealnie na zimowe dni. Super informacja o tych ziołach do hodowania. Muszę koniecznie wypróbować!!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...