07.02.2013

PĄCZKI-MUFFINY BANANOWE



Dziś na śniadanie upiekłam sobie "pączki", żeby uczcić tłusty czwartek (każdy pretekst jest dobry, żeby zjeść coś słodkiego ;) ). Tak naprawdę są to muffiny w kształcie pączków... ale jeśli ktoś tradycyjnych pączków nie jada to taka namiastka powinna być wystarczająca.

Pączki bananowo-waniliowe:
















Składniki:
- 1 filiżanka mąki (użyłam żytniej razowej)
- 1 dojrzały banan
- 1/2 filiżanki mleka sojowego waniliowego
- 1/4 filiżanki cukru (lub mniej jeśli mleko jest wystarczająco słodkie)
- 1/4 filiżanki oleju
- łyżka proszku do pieczenia
- odrobina soli i ekstraktu waniliowego
- na wierzch: waniliowy serek sojowy (lub cokolwiek innego na co mamy ochotę np czekolada, masło orzechowe, jakiś krem)

Wykonanie:
Mieszamy suche składniki, nastepnie dodajemy do nich mokre, mieszamy.
Przekładamy ciasto do niedużych foremek i pieczemy 20min w temperaturze 180c.



Smacznego tłustego czwartku !!! 
źródło ilustracji


3 komentarze:

  1. A ja zrobiłam takie zwykłe, meganiezdrowe, smażone. Aż słyszę, jak mój wewnętrzny diabeł się cieszy.
    Wyglądają jak prawdziwe, niejeden łasuch by się pomylił, ale w smaku na pewno czuć muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z wyglądu to pączki idealne. jedząc spodziewałabym się smaku pączka, a tu zaskoczenie. ale jeśli tylko są smaczne to jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...