04.02.2013

PĄCZKI PIECZONE WEGAŃSKIE

Przepis na wegańskie pączki znalazłam u Chloe Coscarelli - weganki, która wygrała program kulinarny Cupcake Wars.
Od razu muszę zaznaczyć, że nie smakują one jak typowe pączki z polskich piekarni, ale też są pyszne :)
Gdyby ktoś był ciekaw innych przepisów Chloe, można je znaleźć na stronie chefchloe.com

                



Składniki:
(na 12 sztuk wielkości babeczek)
♥ 2 2/3 filiżanki mąki -użyłam gryczanej
♥ 1 filiżanka mleka roślinnego
♥ 2/3 filiżanki cukru
♥ 1/4 filiżanki octu jabłkowego
♥1/4 filiżanki oleju
♥ 2 łyżeczki gałki muszkatołowej
♥ 2 łyżeczki sody
♥ łyżeczka soli
♥ łyżeczka ekstraktu waniliowego
♥ gorzka czekolada, orzechy, lub cokolwiek innego co chcemy dać na wierzch.
filiżanka=250g

Wykonanie:
Mieszamy mąkę z cukrem, sodą, gałką i solą.
Mieszamy mleko z octem, olejem, wanilią.
Łączymy obie masy.
Ciasto przelewamy do foremek, ja użyłam takich na babeczki.
Pieczemy ok 12minut w temperaturze 190c.
Studzimy.
Smarujemy czekoladą i posypujemy bakaliami.

6 komentarzy:

  1. MNIAM! Wygladaja niesamowicie smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie na drożdżach, ale może da się przerobić nieco ten przepis? Mam awers do smażenia w głębokim tłuszczu a chętnie bym wzięła udział w obchodach tłustego czwartku :) Super wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia czy drożdże tu pasują, bo nigdy ich nie używam do pieczenia.
      raz, że mi nie wychodziły ciasta drożdżowe (były twarde jak kamień) a dwa, że czytałam dużo negatywów na temat spożywania drożdżowego pieczywa i w ogole drożdży i trochę się ich boję...

      Usuń
  3. Wyglądają obłędnie :) Koniecznie mszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego, co mówi i pokazuje ta dziewczyna na video, to tam jest specjalnie soda zamiast drożdży, bo z drożdżami by było zbyt skomplikowane;) Tak więc trzeba być przygotowaną, że to nie będą pączki ( w smaku), tylko takie oponki na sodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, to tylko taka namiastka :-) ja nie używam drożdży do niczego, więc przepis mi się spodobał jeszcze bardziej ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...