17.02.2013

SOCZEWICA PO INDYJSKU
























Składniki:
♥1/2 filiżanki zielonej soczewicy
♥ 4 filiżanki startej marchewki
♥ 1/2 filiżanki wiórków kokosowych
♥ 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
♥ 4 łyżki soku z cytryny
♥ 2 łyżki startego imbiru
♥  2 łyżeczki kuminu (kminu rzymskiego)
♥ 1/2 łyżeczki swieżo zmielonego pieprzu
♥ łyżeczka soli, łyżeczka cukru
♥ olej do smażenia

Wykonanie:
Gotujemy soczewicę.
Na niedużą ilość oleju wrzucamy kumin (warto rozgnieść go w moździerzu), po chwili dodajemy marchewkę, soczewicę, wiórki i natkę, smażymy przez moment.
Dodajemy sok z cytryny, imbir, sól, pieprz, cukier. Mieszamy.

Danie zainspirowane przepisem z Manjulaskitchen.com.
Ostatnio wypróbowałam sporo przepisów z tej strony (z niewielkimi modyfikacjami) i wszystkie bardzo mi smakowały, wiec w najbliższym czasie na pewno regularnie będą pojawiać się na blogu.

5 komentarzy:

  1. W taką szarzyznę za oknem z chęcią gościłabym u siebie talerz z tak kolorowym daniem.
    Ps. Oglądałam kilka razy jak Manjula robi chapati (z taką łatwością i lekkością jakby smarowała chleb masłem). W moim wydaniu nie wygląda to tak schludnie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis:) i z tych zimowych a niestety teraz to się wciąż przydaje jak się na wiosnę czeka...

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo, fajnie :) własnie zawseze brakuję mi pomysłów na soczewicę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie soczewica to nieskończone źrodło pomysłów, bo ze wszystkim mi smakuje ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...