10.02.2013

ZUPA Z RYŻEM I KUKURYDZĄ

Bardzo rzadko jadam zupy z ryżem albo kaszą, a jeszcze rzadziej z makaronem. Zazwyczaj wybieram dodatek soczewicy lub ziemniaków albo robię zupy-kremy.

Zupa warzywna z ryżem:




















Składniki:
- 1/2 filiżanka ryżu
- 3 filiżanki kukurydzy (użyłam mrożonej)
- 500g kalafiora (podzielonego na różyczki)
- 1 duża marchew
- 3 łodygi selera naciowego
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1,5 l bulionu warzywnego
- 400ml mleka ryżowego (ewentualnie inne roślinne)
- sól, pieprz

Wykonanie:
Ryż gotujemy.
Cebulę lekko podsmażamy.
W bulionie gotujemy wszystkie warzywa (posiekane) do odpowiadającej nam miękkości, następnie dolewamy mleko ryżowe i przyprawiamy.

5 komentarzy:

  1. ja lubie ryz w pomidorowce, a takich warzywnych zupek to wcale nie gotuje, chetnie bym sprobowala, teraz zima mam apetyt na zupy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja, chyba jedyna na całą Polskę, pomidorowej nie lubię ;) no, raz na ruski rok mogę zjeść, ale bez szału

      Usuń
  2. podoba mi się klimat bloga jaki stworzyłaś :) zostaję! a zupki takiej nigdy nie jadłam, ciekawa nie powiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez ryz jem tylko z pomidorowa, mile urozmaicenie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...