25.03.2013

SUROWE CZEKOLADKI BAKALIOWE




































Składniki:
(na 16 kuleczek)
♥ 1/2 filiżanki słonecznika
♥ 1/2 fil. sezamu + porcja na wierzch
♥ 10 daktyli suszonych
♥ 1/2 fil. gorzkiego kakao
♥ 1/4 fil. oleju kokosowego (nierafinowanego)
♥ łyżka syropu z agawy (lub miód)
♥ kardamon, szczypta soli

Wykonanie:
Słonecznik, sezam oraz daktyle zalałam wodą i odstawiłam na noc.
    Rano odsączyłam je z wody i wymieszałam z kakao, miodem, olejem, przyprawami.
    Użycie oleju kokosowego jest tu dość ważne -nadaje on  bardziej kremową zwartą konsystencję oraz lekko kokosowy posmak. Jeżeli jednak nie posiadacie tego składnika to lepiej go pominąć niż dodawać inne oleje.
    Ulepiłam kuleczki i obtoczyłam w sezamie, odstawiłam do lodówki bo chłodne bardziej mi smakują ;)

5 komentarzy:

  1. lubię zabierać podobne przekąski do pracy :) Ta z pewnością też wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do pracy zabieram tylko obiady, ale kulki też się nadadzą do lunchboxa :)

      Usuń
  2. Świetne!
    Ostatnio się zastanawiałam czy kupić olej kokosowy.. no to chyba teraz się skuszę, zwłaszcza że pozostałe składniki zawsze mam w domu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto, jeden z moich ulubionych olej. dzięki swojej konsystencji umożliwia robienie fajnych rzeczy :)

      Usuń
  3. mniam:) z pewnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...