20.03.2013

SURÓWKA Z BANANEM I SAŁATĄ (WITARIAŃSKA)

Mniej więcej 2 lata temu postanowiłam, że ponad połowę tego co jem w ciągu dnia mają stanowić surowe owoce i warzywa. W okresie letnim nie mam większych problemów, żeby nawet w 100% jeść na surowo, natomiast poza sezonem ratuję się często szejkami. Często przyrządzam taki z bananów i sałaty, dlatego pomyślałam, że można to samo zrobić w formie surówki:


















Domyślam się, że dla niektórych takie połączenie składników wydaje się dziwne, ale warto najpierw spróbować, a dopiero potem osądzić czy nam to odpowiada czy nie :)

Składniki:
♥ pół główki sałaty lodowej (polecam rzymską, ja akurat jej nie miałam)
♥ duży banan
Sos:
♥ awokado
♥ 1/4 filiżanki gorzkiego kakao
♥ 10 daktyli suszonych
♥ woda -do konsystencji, ja dodałam ok 180ml

Wykonanie:
Sałatę i banana siekamy, mieszamy.
W blenderze miksujemy awokado, daktyle, kakao z wodą (z podanych przeze mnie proporcji wychodzi dość dużo sosu, więc można je zmniejszyć o połowę).
Wszystko razem łączymy.

11 komentarzy:

  1. To prawda dla mnie to dziwne połączenie ;) Ale chętnie wypróbuję! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. niedługo planuję zrobić sobie jakiś witariański dzień, wtedy z pewnością wypróbuję tą surówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. banan z sałatą...ciekawe połączenie:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda ładnie, więc może to i niegłupie. Akurat mam banany, co prawda z daktylami będzie gorzej, ale coś wymyślę i wieczorem spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie zimą jest za mało owoców i warzyw, bo to co jest i tak w większości pochodzi z Hiszpanii.. a jeśli miałabym jeszcze jeść choć połowę na surowo, to nie wiem :) ale latem jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, do tego zimą ceny warzyw idą mocno w górę. choć to się powoli zmienia i łatwiej teraz robić witariańskie zakupy niż kilka lat wcześniej.
      Zimą kupuje głównie buraki, marchew, pietruszkę, jarmuż. robię też dużo kiszonek

      Usuń
  6. Szejk bananowy z sałatą jest genialny, ale w takiej formie jeszcze nie próbowałam. Fakt, jest ciężko. Te wszystkie warzywa nie wiadomo skąd, pryskane i pędzone nie wiadomo czym i w dodatku często smakujące jak drewno... Wiosno, kaman!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że nasz klimat nie pozwala na całoroczną uprawę... choć zima też ma swoje uroki :) no i takie wyczekane wiosenno-letnie warzywa i owoce smakują jeszcze lepiej ;)

      Usuń
  7. Robie dokladnie to samo - latem bez problemow jem glownie surowizne, a zima mysle, ze tak w 70-80% mi sie udaje. I tez ratuje sie szejkami i sokami:-) Salatka wyglada smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby był sos nie na słodko to by mnie połączenie dziwiło, ale tak to rewelacyjnie wygląda i na pewno było pyszne :D Ale sałaty na słodko nigdy nie próbowałam... :) Podoba mi się pomysł, łamie stereotypy ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. salata tak naprawde jest dość nijaka w smaku i można ją w różne dania wcisnąć ;) ja generalnie bardzo lubię zestaw zielsko + słodki owoc :-)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...