19.04.2013

SOCZEWICA NA SŁODKO

Coś dla osób, które sa już znudzone owsianką ;)
W ostatnim tygodniu dwa razy trafiłam w internecie na desery z soczewicą w składzie (ciastka i słodki krem), nie wiem czemu nigdy nie wpadłam na takie zastosowanie tej rośliny, zwłaszcza że do słodkich wypieków lubię dodawać ciecierzycę. Postanowiłam zrobić coś łatwego na poczatek - posiłek śnadaniowy nawiązujący do owsianki :)





















Składniki:
(na 1 porcję)
♥ 1/2 filiżanki czerwonej soczewicy
♥ banan
♥ garść orzechów
♥ mleko sojowe
♥ cynamon

Wykonanie:
Soczewicę gotujemy do miekkosci ok 10min.
Mieszamy ją z rozgniecionym bananem (większość rozgniotłam, zostawiając parę większych kawałków), dolewamy mleko sojowe.
Posypujemy orzechami i cynamonem.

8 komentarzy:

  1. O matko! Brzmi naprawdę hardkorowo, ale nie omieszkam spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Soczewica na słodko, w życiu bym nie wpadła! :D Ciekawa jestem smaku :> Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. też kiedyś miałam okazje jeść soczewicę na słodko w formie wypieku, taki slodki placek, było smaczne, po prostu nie jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych smaków . tak samo jak kiedys zdziwienie wzbudzalo ciasto marchewkowe a teraz jest powszechnie uwazane za normalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, przyzwyczajenie drugą naturą człowieka ;)

      Usuń
  4. Podoba mi sie wizja takiego sniadania :) Czerwona soczewica mi tutaj pasuje w pzeciwienstwie do zielonej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa tego smaku! Nigdy nie jadlam soczewicy na slodko, a jadam ja przeciez baaaardzo czesto:-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...