25.04.2013

SURÓWKA Z AWOKADO ~♥ Naturalna pielęgnacja jamy ustnej ♥~



















Składniki:
♥ 100g roszponki
♥ awokado
♥ pełna garść suszonej żurawiny
♥ garstka pestek dyni
Sos:
♥ awokado
♥ ok 6 łyżek soku z cytryny
♥ 2 łyżki octu jabłkowego
♥ ok 5 łyzek wody

Wykonanie: 
Awokado kroimy, jeśli lubimy możemy posiekać także roszponkę, dodajemy żurawinę i pestki dyni.
Wszystkie składniki na sos blendujemy i dodajemy do sałatki.


♥ ♥ ♥ ♥

Ostatnio próbowałam różnych naturalnych metod dbania o jamę ustną i pomyślałam, że podzielę się moimi spostrzeżeniami tutaj, być może będzie to dla kogoś pomocne :)


• Odkąd pamiętam miałam problem z krwawieniem dziąseł w trakcie mycia zebów. Używałam różnych past i szczoteczek, ale bez efektów. Później zrobiło się głośno o szkodliwości fluoru (do czego podchodzę z dystansem... o ile fluor w wodzie pitnej faktycznie jest zagrożeniem, o tyle nie wiem czy należy się martwić o ten w paście), zamieniłam więc "normalne" pasty na ziołowe ajurwedyjskie i  problem krwawienia zniknął.
• Co jakiś czas robię sobie kilkutygodniowe "kuracje" płukania ust olejem. Jesli ktoś nie słyszał o tej metodzie wygląda ona tak: rano na czczo bierzemy do ust łyżkę oleju słonecznikowego i ssiemy go przez ok 30minut w przedniej części jamy ustnej. Następnie wypluwamy. Jest to bardzo ważne aby go nie połknąć !! Dokładnie płuczemy usta i myjemy zęby.
Ta technika ma bardzo korzystny wpływ na całą jamę ustną - utrzymuje dziąsła w dobrym stanie, zapobiega chorobom przyzębia, nadwrażliwości, stanom zapalnym, oczyszcza z resztek pożywienia. 
• Ostatnio po internecie krążyły informacje o wybielających właściwościach skórki banana (masowania nią zebów), próbowałam i nic mi to nie dało. Czytałam też o przepisach na domowe pasty, które mają w składzie sode, ale obawiam się, że ona ściera szkliwo. Jeśli znacie jakieś naturalne metody na zdrowe i białe zęby to z chęcią przeczytam :)
• Na koniec chciałam jeszcze wspomnieć o ksylitolu (cukrze brzozowym), który jest świetną alternatywą dla cukru i ma korzystny wpływ na zęby -przypisuje się mu zapobieganie próchnicy, likwidacje drobnych ubytków, oczyszczanie zębów, a także przywracanie właściwego pH śliny.



7 komentarzy:

  1. Może jak popłuczę dziąsła tym olejem to mi pomoże... Też mam z nimi problem. A jakiej konkretnie pasty używasz? Ja kupuję Himalaya Herbals, ale ona jest z fluorem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio kupowałam pasty Dabur
      ( tak wyglądają: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/298253_625907707436622_1328520610_n.jpg )
      lub jeśli w zwykłej aptece to po prostu proszę o taką bez fluoru, zawsze jakąś mają, choć są zdziwieni taką prośbą i zawsze pytają czy to dla dziecka ;)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe wskazówki co do płukania jamy ustnej. Ciekawa jestem , czy rodzaj oleju ma znaczenie. Karolina ze zmysłów w kuchni pisala o podobnych kurajach z olejem kokosowym. I czy trzeba aż 30 minut płukać dziąsła???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej metodzie czytałam z kilku źródeł i olej słonecznikowy był najczęsciej polecany, tak samo sugerowano czas 25-30min dlatego ja sie do tego stosuje :)
      z tego co wiem ludzie używają różnych olejów i je sobie chwalą, wiec moze nie ma to znaczenia... ja próbowałam kiedyś z oliwą, ale smakowo mi to nie pasowało, więc wróciłam do słonecznika. Kokosowy bardzo lubię jeść i chyba szkoda by mi było go tylko żuć i wypluwać ;)

      Usuń
  3. ostatnio zamiast cukru kupilm ksylitol, szkoda jest taki drogi, musze go dosc oszczednie uzywac.
    tez probowalam skorki banana, także pomaranczy i cytryny i efektu wybielenia nie bylo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł z tym olejem, tylko nie wiem czy wytrzymam 30min.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli płukać to tylko olejem nierafinowanym, a już najlepiej kokosowym. Co do wybielania przymierzam się do wypróbowania kurkumy. Najlepiej mieć korzeń do starcia, ale w proszku też ma dać radę po dodaniu niewielkiej ilości wody (chodzi o to, żeby uzyskać papkę). Taką kurkumową pastą do zębów wyszczotkować i dokładnie wypłukać. Szczoteczka raczej tego nie przetrwa, ale zęby mają być widocznie jaśniejsze.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...