13.05.2013

CIASTO Z RABARBAREM i rodzynkami

Ostatnio minęła mi trochę ochota na pieczenie/jedzenie ciast i nawet sie z tego cieszyłam, ale rabarbarowi nie potrafiłam odmówić ;)
Chciałam zrobić ciasto w którym wiecej będzie nadzienia niż samego ciasta, przejrzałam kilka stron z przepisami i zdecydowałam się na ten ze strony vegalicious.org

Niedawno przeczytałam artykuł (nie pamiętam źródła, któraś z polskich gazet), który podawał, że rabarbar najzdrowszy jest pieczony, gdyż wzrasta wówczas stężenie polifenoli, czyli związków, które hamują rozwój komórek nowotworowych. Myśle, że należy traktować to głównie w kategoriach zapobiegania chorobie, a nie jej leczeniu, wiadomość pozytywnie mnie zaskoczyła, bo byłam przekonana że piekąc rośliny wszystko co dobre jest w nich niszczone.




















Składniki:
ciasto:
♥ 3 filiżanki mąki (użyłam żytniej razowej)
♥ 3 łyżki cukru
♥ filiżanka oleju kokosowego (można zastąpić np margaryną)
♥ 3/4 łyżeczki soli
♥ 5 łyzek zimnej wody
nadzienie:
♥ 5 filiżanek pokrojonego w plastry rabarbaru
♥ filiżanka rodzynków
♥ filiżanka cukru
♥ 2 łyżki mąki kukurydzianej
♥ łyżka cynamonu
♥ 2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie:
Ciasto:
Mąkę mieszamy z cukrem i solą, dodajemy olej (użyłam oleju w postaci stałej, pokrojonego w kostkę) i ucieramy. pod koniec dolewamy wodę, dokładnie mieszamy i odstawiamy do zamrażalki
Nadzienie:
Mieszamy rabarbar z rodzynkami i cukrem.
Łaczymy mąkę, cynamon i sok, dodajemy do rabarbaru..
Piekarnik nagrzewamy do 200C.
ciasto dzielimy na 2/3 i 1/3.
2/3 używamy do zrobienia spodu, nakładamy na niego nadzienie.
z pozostałej 1/3 ciasta wycinamy pasy i układamy je na warstwie rabarbaru aby stworzyć wzór kraty.
Pieczemy przez 40minut. Studzimy przynajmniej przez 10min.

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie ciasto kojarzy mi sie z babcinym domem i wakacjami na wsi :-)

      Usuń
  2. Już widzę uroczą plecionkę na górze, pycha !

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zdjeciu za dobrze nie widac, ale wierze, ze bylo pysznie:-) Skladniki jakie do ciasta uzylas sa wspaniale, wiec musialby byc smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie Ty tutaj masz pyszności, super blog, będę częściej zaglądać. Teraz już będę zawsze wiedziała co zrobić na obiad:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...