30.05.2013

PLACUSZKI JABŁKOWE Z MAKIEM ♥ SYROP Z PĘDÓW SOSNY


PLACKI JABŁKOWE


















Składniki:
♥ małe starte jabłko
♥ 1/2 filiżanki mąki
♥ 1/2 filiżanki mleka sojowego
♥ 2 pełne łyżki maku
♥ 2 łyżki syropu z mniszka (lub innego słodzidła)
♥ łyżka soku z cytryny
♥ łyżka zmielonego siemienia

Wykonanie:
Wymieszałam wszystkie składniki (najpierw suche, potem dodałam pozostałe), formowałam nieduże placuszki i smażyłam do zarumienienia


SYROP Z PĘDÓW SOSNY

To już ostatni moment, żeby zerwać młode pędy sosny i przygotować z nich syrop.
Mają one działanie wykrztuśne oraz niszczą drobnoustroje zalegające w gardle i jamie ustnej.
Są łagodnie moczopędne.


Składniki:
♥ młode pędy sosny
♥ cukier
♥ spirytus - odrobina (można pominąć)

Wykonanie:
Pędy sosny płuczemy, bardzo delikatnie skrapiamy spirytusem i układamy w słoiku naprzemiennie dwie warstwy: około 2-3cm pędów sosny i 1,5-2cm cukru. Gdy zapełnimy słoik, ugniatamy pędy drewnianym tłuczkiem.
Zakręcamy słoik i odstawiamy w słoneczne miejsce np na parapet.   Długość oczekiwania na gotowy syrop zależy głównie od słońca, przy dużym naświetleniu może być gotowy w tydzień, przy zachmurzeniu w miesiąc.
Gdy syrop nabierze herbacianego koloru przecedzamy go przez gazę. Przechowywać można go podobno nawet przez kilka lat.

Syrop ma fantastyczny leśny zapach :)

W książce "Rośliny lecznicze" autorstwa A. Ożarowskiego i W. Jaroniewskiego znalazłam przepis na sosnową kąpiel:
Kilkanaście pędów zalewamy 3l wody i gotujemy przez 10min.
Odstawiamy na 15 min., przecedzamy i dodajemy do wanny wypełnionej w 1/3 wodą.
Taka kąpiel ma pobudzać krążenie krwi, uspokajać, a także zmniejszać/usuwac niektóre bóle.


8 komentarzy:

  1. Pamiętam jak byłam mała to moja mama dawała nam właśnie taki syrop piliśmy w okresie przeziębień :) pyszny w smaku

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja polecam gotowca syropu z pędów sosny dostępny na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh ten syrop musi być rewelacyjny :o Ja nigdy takiego nie jadłam :<
    Za to placuszki, marzenie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny taki syrop z sosny:-) Ja w tym roku robilam tylko z mniszka, ale i z tego sie bardzo ciesze:-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mak to chyba jeden z moich ulubionych dodatków do placków. Uwielbiam zajadać takie piegusy. :) A da się zrobić taki syrop z ksylitolem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bez problemu się da :) Kiedyś inny syrop robiłam z ksylitolem, ale tym razem po prostu nie miałam.

      Usuń
  6. A to jest rewelacyjny pomysł, uwielbiam takie :))

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...