15.05.2013

ZUPA-KREM Z POKRZYWY ♥ PESTO Z POKRZYWY









W tym roku postanowiłam wykorzystać sezon na pokrzywę w pełni i regularnie ją zbierać.
Zaraz, gdy tylko jeszcze zjem śniadanie, zrobię sobie spacer i mam nadzieję coś nazbieram, planuję ją wykorzystywać do szejków zamiast szpinaku. Myślę też o nazbieraniu większej ilości i ususzeniu, żeby
potem parzyć sobie herbaty przez cały rok.




















Składniki:
♥ ok 120g pokrzywy
♥ 3 duże ziemniaki
♥ cebula
♥ 3 ząbki czosnku
♥ 1 3/4 l. bulionu warzywnego

Wykonanie:
Cebulę i czosnek podsmażamy.
Wrzucamy je do gotującego się bulionu i dodajemy pokrzywę oraz pokrojone ziemniaki.
Gotujemy aż ziemniaki bedą miekkie, następnie połowe zupy blendujemy i łaczymy z niezblendowaną.
Przyprawiamy według uznania, ja dodałam jedynie odrobinę soli.


I jeszcze jeden pomysł na pokrzywę, który mniej mi przypadł do smaku niż zupa, być może dlatego, że ja ogólnie nie przepadam za makaronami.
Spotkałam się kilka razy na różnych stronach z pesto przyrządzonym z pokrzywy, więc również postanowiłam spróbować:




















Składniki:
♥ ok125g pokrzywy
♥ 1/4 filiżanki słonecznika + łyżka do posypania na wierzch
♥ 1/2 filiżanki ulubionego oleju
♥ ząbek czosnku
♥ łyżeczka soku z cytryny
♥ sól, pieprz
♥ porcja makaronu

Wykonanie:
Slonecznik uprażyłam na patelni.
Wszystkie składniki wrzuciłam do blendera i zmiksowałam.
Wymieszałam z makaranem.

8 komentarzy:

  1. taka zupa trafia w mój gust mimo, że jeszcze takiej nigdy nie jadłam. Ale uwielbiam pokrzywę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam pokrzywy, aż ciekawa jestem jak to smakuje. Zielony kolor zupki jest wprost obłędny :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja własnie też zaczęłam zbierać pokrzywę, ale będę ją piła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak zrobić, żeby ta pokrzywa nie parzyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chcesz jeść na surowo to wystarczy zwinąć liście i je chwile porolować między palcami i można jeść :). a ugotowana nie parzy, bo po kontakcie z wrzątkiem traci tą właściwość.

      Usuń
    2. I na surowo nie parzy w język? :)

      Usuń
  5. Super przepis :) Aż ślinka cieknie :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...