26.05.2013

ZUPA SZCZAWIOWA ♥♥ pielęgnacja: SZCZOTKOWANIE CIAŁA NA SUCHO



Po raz pierwszy w życiu ugotowałam i jadłam szczawiówkę :)
Ponieważ była to dla mnie zupa całkiem nieznana to posłużyłam się przepisem znalezionym na stronie ekoquchnia klik
















Składniki:
♥ 2 pęczki szczawiu
♥ 3 marchewki
♥ pietruszka
♥ kawałek selera
♥ 4 ziemniaki
♥ duża cebula
♥ sól, pieprz, 2 listki laurowe, tymianek, kurkuma, ziele angielski
♥ 3 łyzki tahiny (*przepis poniżej)
♥ 1,750 l bulionu warzywnego

Wykonanie:
*Tahina:
100g sezamu
2 łyżki oleju sezamowego
Sezam lekko prazymy na patelni, mielimy i ucieramy z olejem.

Do bulionu wrzucamy przyprawy.
Kroimy marchew, pietruszkę i seler w plasterki i dodajemy je do garnka.
Cebulę szklimy na oleju.
Do zupy dodajemy pokrojone ziemniaki. Gdy będą prawie miękkie dodajemy cebulę oraz posiekane liście szczawiu oraz tahinę. Jeszcze przez chwilę gotujemy, solimy i pieprzymy.



SZCZOTKOWANIE CIAŁA NA SUCHO

Od paru miesiecy szczotkuję swoje ciało o poranku i chciałam sie podzielić tą metodą pielęgnacji, bo nie jest wymagająca, a przynosi rezultaty :)
Poza walorami pielęgnacyjnymi, stymuluje nasze ciało do oczyszczania z toksyn, a wiec jak najbardziej wpisuje się w ideę zdrowego stylu życia.

2008-11-05-pinupgirlwithtowel701721_large
źródło fot: http://weheartit.com




Zalety:
♥ usuwa martwy naskórek
♥ stymuluje krążenie krwi
♥ oczyszcza układ limfatyczny
♥ sprawia że skóra jest bardziej naprężona
♥ zmniejsza potrzebę balsamowania ciała
♥ utrzymuje skórę miękką i gładką
♥ stymuluje produkcje sebum
♥ pomaga usunąć cellulit
♥ jest tanią i łatwą metodą






Wszystko czego potrzebujemy to szczotka do ciała**
Masaż wykonujemy na suchej czystej skórze (bez olejków itp), kierując się od stóp w stronę serca, następnie od dłoni do serca *** Wykonujemy ruchy proste oraz koliste.
Taki masaż zajmuje mi poniżej 10 minut, ale oczywiście mozemy to robić dłuzej lub krócej.

**przykładowa szczotka:                                                        *** kierunek masowania                                                                        

źródło fot: http://www.thebodyshop.co.uk
źródło fot: http://www.tumblr.com/

Masaż wykonuję prawie codziennie, czasami o nim zapominam albo nie mam ochoty, ale ogólnie jestem systematyczna. Efekty jakie zauważyłam na sobie to gładsza skóra, właściwie nie muszę już wykonywać peelingów ciała. Przy pierwszych razach z moich łydek sypał się martwy naskórek.
Czasami zdarza mi się mieć lekko sine nogi i po takim masażu wracają do normy.
Ta technika polecana jest do walki z cellulitem, na szczęście ten problem mnie nie dotyka, więc nie mogę nic powiedzieć, ale na forach internetowych natrafiłam nieraz na informację, że komuś faktycznie to pomogło.
Zdarza mi się masować w ten sposób również twarz (szczoteczką do paznokci) i efekt jest taki jak po peelingu. Są różne opinie na temat szczotkowania buzi - jedni polecają wręcz jako metodę antyzmarszczkową, a inni twierdzą że jest to zbyt intensywny zabieg dla delikatnej skóry twarzy. Ja wykonuje go 1-2razy w tygodniu i robię to znacznie delikatniej niż w przypadku ciała które lubię mocno i energicznie wyszczotkować :)
Przeciwskazaniami do takiego zabiegu są wypryski, zmiany skórne i wszelkie jej uszkodzenia.
Podsumowując ja widze same plusy. Wszystko co musimy dać od siebie to poświęcić kilka minut dziennie i wydać ok 10-20zł na szczotkę.

ps. po masażu balsamuje ciało, ostatnio zrobiłam balsam według przepisu z bloga RawSoulKitchen klik, gorąco Wam polecam, bo jest świetny, o wiele przyjemniejszy w użytkowaniu niż to co oferuje większość firm kosmetycznych.






5 komentarzy:

  1. ja jadłam moze ze 3 razy szczawiowke w zupie, zawsze przegapiam moment gdy w sklepach jest szczaw.
    a szczotkowanie ciekawe, lubie wszelkie masaze to moze i ten by mi sie spodobal

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też niedawno zaczęłam szczotkować skórę na sucho, ponieważ mam problem z wrastającymi włoskami. bardzo przyjemna i skuteczna metoda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham zupę szczawiową. Sama zbieram szczaw, gdy jestem u mojej mamy na Pomorzu. Ekologiczny i pyszny, dużo lepszy od tego sklepowego. Do tego jajka od naprawdę szczęśliwych kurek. Niebo!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. To szczotkowanie na sucho mnie zainteresowało :> zwłaszcza, że często używam balsamów czy olejków i fajnie byłoby ilość trochę zmniejszyć.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...