10.06.2013

MIGDAŁOWE "CIASTO" Z AWOKADO (witariańskie)




















Składniki:
Spód:
♥ 1/2 filiżanki migdałów
♥ 1/2 filiżanki daktyli
Warstwa kremowa:
♥ 2-3 awokado
♥ 1/2 filiżanki daktyli (namoczonych ok 15 min w ciepłej wodzie)
♥ 1/4 filiżanki kakaa
♥ 1/4 filizanki syropu z mniszka (lub z agawy itp)
♥ szczypta soli

Wykoananie:
Spód:
Musimy rozkruszyć migdały, mozna zrobić to w blenderze, ale ja użyłam chłopskiej metody - zawinęłam migdały w szmatkę i uderzałam w nie młotkiem ;) Do tego dodałam daktyle, wyłozyłam na silikonową podkładkę (żeby się nie przyklejały) i ugniatałam ręką tak jak ciasto, żeby uformować dosć płaski spód.
Krem:
Tutaj również możemy skorzystać z blendera lub zrobić to ręcznie - rozgnieść awokado i daktyle, dodać resztę składników i wymieszać.
Smarujemy spód powstałą masą i odstawiamy na trochę do lodówki.
Z podanych proporcji wyszły 4 kawałki takie jak na zdjęciu.

Bardzo lubię surowe bakaliowe ciasta bo można sie nimi nasycić. Zazwyczaj zjem 1-2 kawałki i jestem najedzona, w przeciwieństwie do tradycyjnych ciast, gdy po każdym kolejnym kawałku mam ochotę na więcej i więcej.
:)

9 komentarzy:

  1. Ale pięęękne. Za chwilę się zabieram za zrobienie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezu, znowu slodkie, jak mnie kreci <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudne! Czuć smak awokado czy robi raczej za bazę kremu?
    I napisz mi koniecznie jak możesz, jak robisz punktory - serca, bo próbuję i próbuję i nie umiem. :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. da się rozpoznać, że jest to masa na bazie awokado, ale smak kakaa jest bardziej dominujący.
      Serce : lewy Alt + 3 z klawiatury numerycznej :)

      Usuń
  4. o Awokado w cieście jeszcze nie słyszałem :) Bardzo ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis- zdrowy na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak z awokado, to ja się piszę :) Ten owoc jest stworzony do słodkich dań!

    OdpowiedzUsuń
  7. Już zapisałam przepis , bardzo podobają mi się twoje przepisy , są takie lekkie i szybkie w wykonaniu :) I na pewno będą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...