30.07.2013

OBIAD WEGAŃSKI: ZUPA PIECZARKOWA I KOTLETY Z BAKŁAŻANA I KASZY


KOTLETY Z BAKŁAŻANA I KASZY GRYCZANEJ


Składniki:
♥ bakłażan
♥ 125g kaszy gryczanej białej 
♥ cebula
♥ natka pietruszki
♥ ząbek czosnku
♥ kolendra, ziele angielskie, paparyka, sól
♥ 2 łyzki zmielonego siemienia lnianego wymieszane z 6 łyżkami ciepłej wody
♥ zarodki pszenne - do zagęszczenia masy, mozna też użyć bułki tartej itp

Wykonanie:
Kaszę ugotowałam
Bakłażana zblendowałam i odcisnęłam z nadmiaru wodu
Cebulę, natkę i czosnek drobno posiekałam.
Wszystko ze sobą wymieszałam, na koniec dodając zarodki w małej ilości , tak żeby uzyskać klejącą się masę.
Ulepiłam nieduże kotlety, obtoczyłam w zarodkach i smażyłam do zarumienienia.

ZUPA PIECZARKOWA


Składniki:
♥ 450g pieczarek
♥ 2 marchewki
♥2 pietruszki
♥ cebula
♥ 2 łyżki mąki
♥ pieprz, majeranek, słodka papryka, kolendra, kminek, koperek
♥ 1,5l bulionu

Wykonanie:
Marchew i pietruszkę drobno pokroiłam i lekko podsmażyłam razem z mąką. Wrzuciłam je do gotującego się bulionu.
Pieczarki oraz cebulę podsmażyłam i dusiłam pare minut. Dorzuciłam je do zupy, gotowałam ok 15 minut i przyprawiłam.




3 komentarze:

  1. świetny obiad:) kotlety z bakłażana mnie najbardziej zaciekawiły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bakłażan w kotlecie jeszcze mi się nie zdarzył, ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...