17.08.2013

wegański TORT Z ARBUZA

Jakiś czas temu na różnych stronach facebookowych bardzo popularna była grafika przedstawiająca tort zrobiony z arbuza. Pomysł bardzo przypadł mi do gustu i wreszcie sama go zrealizowałam :)
Robi się go szybko, jest kolorowy, zdrowy i w sam raz na gorące letnie dni :-) myślę, że może być tez sposobem na dzieci które nie lubią jeść owoców w zwykłej formie.



Składniki:
♥ arbuz
♥ puszka mleka kokosowego
♥ owoce
♥ bakalie, wiórki kokosowe
♥ ekstrakt waniliowy
♥ słodzidło w płynnej formie (u mnie domowy miód ze stokrotek klik)

Wykonanie:
Puszkę z mlekiem odstawiłam na noc do lodówki, po wyjeciu zebrała się w niej "śmietana" (oraz mleko które odlałam - nie będzie nam potrzebne).
Dodałam do niej kilka kropli ekstraktu waniliowego i 2 łyżki miodu, miksowałam na średnich obrotach do uzyskania konsystencji bitej śmietany.
Z arbuza wycięłam kształt na tort - mozemy zrobić jeden duży albo kilka mniejszych, mój jest z 1/3 arbuza, następnie obłozyłam go bitą "śmietaną" i posypałam wiórkami. Na górze położyłam nektarynki, kiwi, posypałam płatkami kokosowymi i migdałowymi, suszonym ananasem oraz papają.

8 komentarzy:

  1. Przepiękny, po prostu cudo *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie napiszę że przepiękny bo bym się powtórzyła z przed mówczynią ale tort jest śliczniutki i na pewno bardzo smaczny

    świetny pomysł na tort i wykonanie :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł na oryginalny i jednocześnie prosty deser :) Chętnie wykorzystam, jak będę mieć kiedyś gości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ta puszke miałas otwartą by wytworzyla się smietana...?:]

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog :) zapraszam do obserwowania i komentowania http://alex-faashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny tort i jaki lekki :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...