20.08.2013

ZUPA POMIDOROWA Z KOMOSĄ I CIECIERZYCĄ

Zupy pomidorowe nigdy mi nie smakowały, co jest dość dziwne, bo pomidory uwielbiam.  
Niedawno kombinowałam trochę z przepisami i udało mi się stworzyć pomidorówkę, którą zjadam ze smakiem :)


Składniki:
♥ 4 duże pomidory
♥1/2 filiżanki ciecierzycy
♥ 1/2 filiżanki komosy ryżowej (quinoa)
♥ cebula
♥ 5 ząbków czosnku
♥ 5 filiżanek bulionu
♥ filiżanka przecieru pomidorowego
♥ łyżka oliwy
♥ rozmaryn, tymianek, pieprz, sól

Wykonanie:
(ciecierzycę moczymy na noc w wodzie, gotujemy)
Cebule lekko podsmażyłam na oliwie, dodałam czosnek, zioła, posoliłam i smażyłam jeszcze ok. 2 minut.
Wlałam bulion, gdy się zagotował wrzuciłam komosę i gotowałam 15 minut. Dorzuciłam ciecierzycę, posiekane pomidory, przecier i gotowałam jeszcze przez 10 minut.

7 komentarzy:

  1. a u mnie w domu wszyscy uwielbiamy pomidorowa, ale z ciecierzyca ani komosa jeszcze nie jedlismy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham pomidorówkę! :) W dzieciństwie mogłam jeść ją codziennie, więc domownicy w końcu zaczęli unikać tego dania. Pamiętam, jak często padało pytanie "co chcesz na obiad? tylko nie mów, że pomidorówkę". ;) Mi się chyba nigdy nie znudzi. Ciekawa jestem jak smakuje z komosą, nigdy jej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo kreatywna pomidorowa, zapraszam do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomidorówkę uwielbiam najbardziej ze wszystkich zup. A z dodatkiem komosy i cieciorki to juz w ogóle bomba ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam wszelkie zupy pomidorowe, zwłaszcza odkąd odkryłam, jak cudowne są niegotowane na kościach :/ W takiej wersji też mi się kiedyś zdarzyła. Szkoda, że komosa jest taka droga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w hipermarketach E.Leclerc można upolować za 9zł/500g, tylko szybko znika z półek

      Usuń
  6. Jaka zdrowa, na pewno pyszna. Ja uwielbiam wszystkie rodzaje zup pomidorowych, więc ta bym się na pewno zachwyciła :-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...