17.09.2013

AJWAR - pasta z papryki i bakłażanów

Dopiero niedawno spróbowałam po raz pierwszy ajwaru, takiego sklepowego ze słoika i ku mojemu zdziwieniu - bo sklepowe pasty i sosy zawsze mnie odrzucają - bardzo mi zasmakował. Spojrzałam na skład na etykiecie i lekko go modyfikując zrobiłam swój własny ajwar:


Składniki:
♥ 6 papryk czerwonych
♥ 1-2 bakłażany
♥ cytryna - sok
♥ 1/4 filiżanki oliwy
♥ 2 ząbki czosnku
♥ słodka papryka, pieprz, sól

Wykonanie:
Bakłażana i paprykę piekłam przez 30 minut w piekarniku w temp. ok 240c.
Obrałam je ze skórki i wrzuciłam do blendera razem z pozostałymi składnikami, zmiksowałam na krem.

Moja pasta jest łagodna, jeżeli lubicie ostrzejsze smaki warto dodać chilli.

Ostatnio jadłam ją z pieczonymi frytkami, dla mnie o wiele lepsze połączenie niż z ketchupem. Jako kanapkowe smarowidło też sprawdza sie świetnie.

przepis bierze udział w akcji:
Paprykujemy 4

7 komentarzy:

  1. taka pasta na pewno jest pyszna i przede wszystkim zdrowsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ajwar uwielbiam, ale tyle jest z nim pracy (te obieranie ze skórki zawsze mnie denerwuje), że ostatnio zrobiłam cały garnek i zawekowałam w malutkich słoiczkach. W sam raz na zimę, kiedy papryka i bakłażan są strasznie drogie. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi i wyglada pysznie. Tez sie zabieram do ajwaru i jakos zawsze robie inne rzeczy:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ajwar pycha! Dlaczego ja wcześniej nie wpadłam, że można jeść z nim frytki! :) Uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...