27.09.2013

KUSKUS Z FIGAMI

W tym roku wreszcie mogłam się nacieszyć smakiem fig, udało mi sie kilkakrotnie upolować je w bardzo atrakcyjnej cenie, szkoda że sezon na nie dobiega już końca.
Na wczorajszą kolację zużyłam ostatnie figi jakie miałam i po raz pierwszy zjadłam je w wersji usmażonej - smakują w takiej postaci bardzo dobrze, jednak ze względu na niszczenie witamin, częściej powinniśmy jeść je oczywiście surowe.



Składniki:
♥ 8 fig
♥ 3/4 filiżanki kuskusu
♥ 1/3 filiżanki suszonych moreli
♥ mała cebula
♥ 1/2 łyżki startego imbiru
♥ 2 łyzki płynnego słodzidła (u mnie syrop z daktyli)
♥ łyżeczka soku z cytryny
♥ 1/2 łyżeczki kuminu
♥ szczypta soli
♥ olej do smażenia

Wykonanie:
Drobno posiekałam cebulę i podsmażyłam ją razem z imbirem.
Dolałam ok filiżankę wody, kumin, zagotowałam.
Wsypałam kuskus i pokrojone morele.
Przykryłam i odstawiłam z pekarnika na 10 minut.
Pokroiłam figi i wrzuciłam na patelnie na niedużą ilosć oleju, dodałam syrop, smażyłam przez parę minut mieszając.
Figi wymieszałam z kuskusem, dolałam sok z cytryny i sól.

Przepis pochodzi z bloga vanilla-and-spice.com
autorka dodała również pieprz i natkę pietruszki.
Ja jeśli miałabym robić to danie ponownie, postawiłabym na bardziej słodką wersję, więcej bakalii i słodkich przypraw, ale w oryginalnej wersji też jest super :)

przepis bierze udział w akcji:

7 komentarzy:

  1. Ciekawe połączenie, nie znałam go do tej pory. Z miłą chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurczę nigdy nie jadłam kuskusu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi genialnie! Figi jadłam tylko raz w postaci surowej. Same w sobie nie są jakieś niewiadomojakie, ale wyczuwałam wtedy w nich potencjał jako dodatek do dań wytrawnych głównie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne smaki, ja zjadłam nie wiele fig w tym roku, niestety, ale może jeszcze coś upoluję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasze lubię, ale kuskus to dla mnie odległa bajka. Nie miałam okazji i chyba też ochoty spróbować. Figi za to jak najbardziej na tak :D Stało się - musiałam to napisać, bo ciążyło niemiłosiernie. Nie wiem jak ty się do tego odniesiesz -- www.dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z figami jeszcze nie jadłam, ale brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pysznie! Uwielbiam takie połączenia smaków :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...