04.09.2013

OBIAD WEGAŃSKI: Zupa z bobu + Kotlety z fasoli z kolorową surówką


Składniki:
♥ 250g ugotowanej białej fasoli
♥ 2 ziemniaki
♥ cebula
♥ 1/2 filiżanka groszku
♥ 2 ząbki czosnku
♥ rozmaryn, tymianek, pieprz

Wykonanie:
Ugotowałam ziemniaki i razem z fasolą przecisnęłam przez maszynkę (można też użyć blendera),
dodałam groszek, drobno posiekaną cebulę i czosnek, przyprawiłam. Wymieszałam.
Formowałam nieduże kotlety i smażyłam do zarumienienia.

Masa jest dość krucha, dlatego polecam lepić nieduże kotleciki, mnie pare większych sie rozłamało na patelni. Można też dodać do masy zmielone siemię albo jakiś inny zagęstniacz, ja nie będę modyfikować przepisu, bo lubię taką konsystencję kotletów :)

Do tego surówka:
♥ kukurydza, rzodkiewka, papryka, sok z cytryny, olej, kumin, sól, pieprz

Oraz zupa z bobu, na którego sezon niestety powoli dobiega końca:

Składniki:
♥ 500g bobu
♥ 4 pomidory
♥ 2 pietruszki
♥ 4 cebule
♥ 1, 250 l bulionu
♥ oliwa
♥ bazylia, sól, pieprz, natka

Wykonanie:
Ugotowałam bób, po czym zmiksowałam go w blenderze.
Reszte warzyw pokroiłam i ugotowałam w bulionie.
Dolałam do niego papkę z bobu, doprawiłam olejem oraz przyprawami.



8 komentarzy:

  1. można sie takim zestawem nasycić :)
    fajna ta zaupa taka troche taka zupa-krem ale nie do końca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ślinotok...
    A surówkę, to chyba nawet dzisiaj zrobię :)

    Poprzedni komentarz rulez ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupy z bobu jeszcze nie robiłam. Może jeszcze zdążę w tym roku to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie kotleciki to mialabym dzis ochote:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nic, że sezon na bób się kończy (lub skończył, dawno go już nie widziałam). Trochę go zamroziłam, więc jak przyjdą chłodne dni mogę zrobić taką zupę jak proponujesz. Ciekawa jestem smaku bobu w zupie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się zrobiłam głodna ;o

    veneaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...