14.09.2013

OWSIANKA Z ... WARZYWAMI

Jakiś czas temu przejadły mi się słodkie owsianki na śniadania, ale w kuchni nadal miałam spory zapas płatków. Postanowiłam je wypróbowac w wersji obiadowo-kolacyjnej. Słyszałam już kilkakrotnie o tym, że niektórzy owsianki używają do zup lub dań warzywnych i byłam ciekawa smaku.
Efekt bardzo przypadł mi do gustu i teraz często sięgam po takie danie gdy mam ochotę na szybką kolację.


Składniki:
♥ 1,5 filiżanki płatków owsianych
♥ duża cebula
♥ 2 marchewki
♥ spory kawałek cukinii
♥ łyżeczka soku z cytryny
♥ przyprawa warzywna (np. Vegeta Natur)
♥ kumin, sól
♥ oliwa

Wykonanie:
Na dużej patelni zeszkliłam cebulę razem z kuminem.
Dodałam startą marchewkę i cukinię, przyprawy, płatki owsiane*, 
dolałam 1,5 filiżanki wody i zagotowałam.
Gotowałam aż płatki całkiem zmiękną, w trakcie dolewałam trochę wody i dodałam sok z cytryny.
*płatki możemy najpierw uprażyć

W wyborze warzyw i przypraw mamy pełną dowolność. Ja zawsze dodaję marchewkę, bo ona mi tutaj najbardziej pasuje. Ostatnio zrobiłam wersję ostrzejszą, ze sporą ilosci papryki i mocnych przypraw.

5 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł, ale nadal jestem za opcją na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. takiej wersji nie znałam, ale chyba jak koleżanka wyżej pozostanę przy opcji na słodko :) chociaż kto wie, może któregoś dnia spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię w zupie pomidorowej :) Taki jednogarnkowiec na pewno przypadłby mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jadam platki przewaznie w wersjach sniadaniowych, ale ta propozycja brzmi ciekawie:-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...