01.10.2013

KREMOWA ZUPA Z DYNI

Przepisy na zupy z dyni zalewają ostatnio internet, więc i ja dodam coś od siebie:


Składniki:
♥ dynia śreniej wielkości
♥ 3 marchewki
♥ 2 cebule
♥ plaster imbiru
♥ 1 litr bulionu warzywnego
♥ filiżanka śmietany roślinnej
♥ kurkuma, kardamon, pieprz
♥ olej

Wykonanie:
Dynię pokroiłam w kostkę, marchew i cebulę w plastry, imbir starłam.
Cebule i imbir podsmażyłam na oleju, potem zalałam bulionem i wrzuciłam pozostałe warzywa. Gotował do momentu aż dynia stała się miękka.
Przyprawilam i wlałam śmietanę.
Gdy zupa trochę przestygła zblendowałam i posypałam świeżo zmielonym pieprzem.


Nieduży kawałek dyni jaki miałam jeszcze w lodówce upiekłam z warzywami.


Oprócz dyni wzięłam paprykę, cebulę, pomidora.
Doprawiłam czosnkiem, oliwą, tymiankiem i solą.





8 komentarzy:

  1. U mnie też była dzisiaj zupa dyniowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze w tym sezonie dyniowej nie jadłam, wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zalewają, ja też się nie oparłam:) Ta sałatka też musiała być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie wczoraj na obiad byl krem dyniowy:-) Sezon sie w koncu zaczal:-))) Twoja zupka wyglada bardzo smakowicie, a jaka zdrowa na dodatek:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj. Chciałam zaprosić Cię na mojego bloga. Jestem początkującą bloggerką, ale szybko uczącą się :)
    http://kulinarnerewolucjeanette.blogspot.com/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. To fakt, że dynia króluje w październiku. Ja sama właśnie przed chwilą pochłonęłam gęstą, czosnkową zupę dyniową z dodatkiem grzanek. Nie dość, że pyszna to jeszcze niskokaloryczna, a dzięki temu, że dodajemy do niej trochę masła czy oleju, to jeszcze będąca świetnym źródłem witaminy A (która jak wiadomo rozpuszcza się tylko w tłuszczach).

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...