09.10.2013

RYŻ Z WARZYWAMI .../...Pielęgnacja włosów #1 - cebula


Składniki:
♥ porcja ryżu (u mnie ryż czarny 100g)
♥ marchew
♥ jabłko
♥ cebula
♥ kawałek pora
♥ kilka rzodkiewek
♥ kawałek imbiru
♥ pieprz, sól, papryka słodka

Wykonanie:
Ryż ugotowałam.
Warzywa dość drobno pokroiłam.
Cebulę z imbirem podsmażyłam na patelni, po czym wrzuciłam resztę warzyw i smażyłam kilka minut.
Przyprawiłam, wymieszałam z ryżem.



CEBULA W PIELĘGNACJI WŁOSÓW

autor: Ted Withers
Od dłuższego czasu szukam różnych sposobów na naturalną pielęgnację włosów, sporo juz wypróbowałam i stopniowo odchodze od drogeryjnych masek, wcierek czy odżywek.

Niedawno w kilku źródłach znalazłam onformacje o dobroczynnym wpływie cebuli na włosy.
Sok z cebuli polecany jest przede wszystkim w zapobieganiu lub hamowaniu siwienia włosów oraz jako kuracja przy łysieniu, mająca zatrzymać wypadanie włosów oraz przyspieszyć ich porost.

Znalazłam 3 przepisy:
♥ Wcierka z soku z cebuli
Potrzebny nam sok z cebuli - zrobiony w wyciskarce lub sokowirówce albo starty na tarce i odcedzony.
Świeży sok  wcieramy w skórę głowy i zostawiamy na 30min (w jednym z opracowań spotkałam się ze wskazówką, aby wystawić głowę na promienie słoneczne).  Następnie myjemy włosy delikatnym szamponem.
Najlepiej robić to codziennie lub 3 razy w tygodniu.
Badania w Journal of Dermatology wykazały, ze po 4tygodniach stosowania wcierki u 74% osób dotkniętych łysieniem plackowatym, włosy zaczęły odrastać.

 Szampon cebulowy
Kroimy cebulę w drobną kostkę i wrzucamy ją do naszego szamponu.
Odstawiamy na 2 tygodnie.
Taki szampon zyskuje właściwości nabłyszczające i pobudza włosy do wzrostu.

 Maska na włosy
Oprócz soku z cebuli potrzebna nam będzie łyżka oliwy oraz łyżka oleju kokosowego.
Tym razem specyfik nakładamy tylko na włosy, omijając skórę głowy. Trzymamy przez minimum 2 godziny, potem myjemy głowę.

Od niedawna myję włosy cebulowym szamponem (bazą był szampon Babydream) oraz nakładam maskę - wcześniej używałam samych olei i rzeczywiście musze przyznać, że teraz efekt nabłyszczenia jest silniejszy (moje włosy z natury są od połowy długości matowe). Teraz planuję stosować też wcierkę, na efekty trzeba czekać około 1-2 miesięcy, mam zamiar być systematyczna i konsekwentnie stosować tą metodę przed każdym myciem.


Cebula przy dłuższym stosowaniu może nadawać włosom miedziany odcień, ale przy moim bardzo ciemnym brązie podejrzewam że nic takiego się nie stanie.
Przy robieniu i nakładaniu soku można się trochę rozpłakać, jeśli jesteśmy wrażliwi na cubulę :), natomiast jej zapach znika z włosów po umyciu, nie musimy się obawiać, że będzie się za nami ciągnąć nieprzyjemny odór ;)

Ciekawa jestem czy Wy macie jakieś wypróbowane sposoby na włosy?

5 komentarzy:

  1. Ja na włosy polecam olejowanie, zwłaszcza indyjskimi olejami np. Sesa, a najlepsze z najlepszych jest serum olejowe (po 1 miarce oleju, wody i odżywki), bo wystarczy godzinę trzymać na włosach. Serum uratowało mojej mamie włosy po farbowaniu. Nie znam lepszego sposobu na włosy. (:

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł na naturalną pielęgnację!

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne patenty na pielęgnację włosów
    A po stosowaniu szamponu z cebulą nie pachną Ci włosy cebulą?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za inspirację i przepisy - cebuli jeszcze nie stosowałam w pielęgnacji włosów, a skoro włosy się błyszczą po niej intensywniej to ja tego chcę :) Sama też "kręcę" różne maseczki i wcierki domowe- np. wcierka z kozieradki, a do maseczek drogeryjnych dodaję oleje, kremy, aloes, glutek lniany, drożdze, aloes..

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...