06.10.2013

ZUPA NA MLEKU KOKOSOWYM


Składniki:
♥ duża cukinia
♥ kolba kukurydzy
♥ pomidor
♥ 2 papryki czerwone
♥ 2 filiżanki groszku (mrożonego)
♥ 2 cebule
♥ puszka 400g mleka kokosowego
♥ filiżanka lekkiego bulionu warzywnego
♥ sok  z 1/2 cytryny
♥ curry, kolendra, pieprz, sól

Wykonanie:
Mleko kokosowe trzymałam w lodówce, więc utworzyła się z niego śmietana.
Do garnka wrzuciłam 3 duze łyżki tej "śmietany"oraz posiekaną cebulę.
Po kilku minutach zalałam bulionem, gdy się zagotował wrzuciłam wszystkie warzywa i doprawiłam.
Gotowałam ok 15minut, po czym wlałam resztę mleka kokosowego i sok z cytryny.

8 komentarzy:

  1. zjadłabym taką zupę! Mogę wiedzieć jakiego mleka kokosowego używasz? Wszystkie w puszkach, które do tej pory widziałam mają jakieś konserwanty i niekoniecznie niezbędne dodatki... Kilka razy udało mi się zdobyć takie, w którym było jedynie mleko kokosowe (90%) i woda :) I było w kartonie, nie w puszce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety zazwyczaj kupuję mleko takie jakie po prostu uda mi się znaleźć w sklepie, czyli z nieporządanymi dodatkami :/ dlatego kupuje je rzadko.

      Usuń
  2. Fajny pomysł na rozgrzewającą smaczną zupkę !

    OdpowiedzUsuń
  3. idealna zupa na jesień :) na pewno spróbuję, bo bardzo lubię gotować zupy jesienno-zimową porą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetna !! Właśnie mam dwie puszki mleka i nie wiedziałam że trzymanie ich w lodówce spowoduje że będę miała śmietankę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię zupy z mlekiem kokosowy w składzie - a ta Twoja wyglada super:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. mleko kokosowe mozna latwo i szybko zrobic samemu :) polecam!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...