13.10.2013

ZUPA Z TOFU I CIECIERZYCY

Kiedyś udało mi się wygrać książkę "Zaskakujące tofu" Marioli Białołęckiej. Polecam lekturę, bo przepisy są naprawdę bardzo smaczne i opierają się na łatwodostępnych produktach. Poza tym książka jest ładnie wydana, niemal każdy przepis ma załaczoną dużą fotografię - dla mnie to ważny element książek kulinarnych, zawsze czuje się zmotywowana do ugotowania danej potrawy, gdy widzę apetyczne zdjęcie :)

Poniższy przepis pochodzi właśnie z tej książki, ja jedynie lekko go zmodyfikowałam



Składniki:
♥ filiżanka ugotowanej ciecierzycy
♥ 200g tofu
♥ 3 marchewki
♥ cebula
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 3 pomidory
♥ 1/2 filiżanki przecieru pomidorowego
♥ 2 łyżki sosu sojowego
♥ łyżeczka oregano, 2 liście laurowe, sól, pieprz
♥ litr bulionu warzywnego

Wykonanie:
Tofu rozdrabniamy widelcem, marchewkę ścieramy, pomidory,cebulę i czosnek kroimy.
Na olej wrzucamy cebulę, po chwili dodajemy czosnek, marchewkę oraz tofu. Cały czas mieszając smażymy 2 minuty.
Wlewamy bulion, dodajemy oregano i liście laurowe. Doprowadzamy do wrzenia, gotujemy 10 minut.
Dodajemy pomidory, przecier, ciecierzycę. Doprawiamy sosem sojowym, solą oraz pieprzem. Gotujemy kolejne 10min..



7 komentarzy:

  1. Jak zobaczyłam zdjęcie, byłam pewna, że to jakieś curry z mlekiem koko, a tu nie. :) Baaardzo ciekawa jestem smaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje zdjęcie wygląda bardzo zachęcająco i motywująco do ugotowania tej zupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo zachęcająco :) Sprawia wrażenie smacznej, sycącej i rozgrzewającej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotka! Fajny blog, będę często zaglądała :)) Pozdrawiam Dafne - BEZGLUTENOWI

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...