22.11.2013

SOKI DLA ZDROWIA I URODY

Parę tygodni temu znalazłam w antykwariacie książkę "Juicing for health" Caroline Wheater.
Od dawna planowałam kupić coś z przepisami na soki, bo pijam je codziennie, ale tworzę zupełnie intuicyjnie, bez zagłębiania się w ich właściwości zdrowotne.
Z książki dowiemy się o właściwościach odżywczych poszczególnych warzyw/owoców, a także jak je ze sobą łączyć, aby pomogły na daną dolegliwość.



Poniżej chciałam przedstawić kilka wybranych  przeze mnie mieszanek. Cieżko powiedzieć mi na ile są skuteczne, ale na pewno są pyszne i pozytywnie wpływają na nasze ogólne zdrowie i samopoczucie :)

SOK DLA ZDROWYCH OCZU
♥ 2 duże marchewki
♥ 4 różyczki brokuła
♥ 4 różyczki kalafiora
(ja dodaję jeszcze jabłko)

SOK DODAJĄCY ENERGII
♥ korzeń pietruszki
♥ 6 liści białej kapusty
♥ 2 marchewki
(dodaję jabłko)

SOK DLA PIĘKNYCH WŁOSÓW
♥ 125g kapusty
♥ 2 duże marchewki
♥ 6 rzodkiewek
(dodaję jabłko)

SOKI DLA PIĘKNEJ SKÓRY
♥ 1/2 czerwonej papryki
♥ 1/2 zielonej papryki
♥ ogórek
(dodaję jabłko)
***
♥ 2 duże marchewki
♥ 2 łodygi selera naciowego
(dodaję jabłko)
***
♥ 2 pomarańcze
♥300g truskawek
***
♥ 3 duże marchewki
♥ 50g natki pietruszki
(dodaję jabłko)
***
♥ grejpfrut
♥ pomarańcza

SOKI POLECANE PRZY ANEMII:
♥ 125g czerwonej kapusty
♥ 2 duże marchewki
♥ 50g natki pietruszki
(dodaję jabłko)
***
♥ burak
♥ 100g jarmużu
♥ 3 duże marchewki
(dodaję jabłko)

SOK PEŁEN MINERAŁÓW
♥ czerwona papryka
♥ 6 liści sałaty
♥ marchewka
(dodaję jabłko)

SOK PEŁEN WITAMIN
♥ 2 kiwi
♥ gruszka
♥ 2 morele

SOK NA KACA ;)
♥ 2 marchewki
♥ 6 liści jarmużu
♥ 1/4 ogórka
(dodaję jabłko)

Jak widzicie przy większości soków zaznaczyłam, że dodaję do nich jeszcze jabłko. Ogólnie nie zaleca się mieszać ze sobą warzyw i owoców (może to wywołać wzdęcia), wyjątkiem są jedynie jabłka i marchewki, które mozemy dodawać zawsze. Dla mnie soki jedynie z samych warzyw są zbyt ostre w smaku, dlatego lubię przełamać go jakąś słodyczą. Często delikatnie rozcieńczam je niewielką ilością wody.
Soki owocowe powodują wysoki skok cukru we krwi, więc nie są odpowiednie dla każdego

10 komentarzy:

  1. Hmm nie wiedziałem, że soki mogą mieć aż tyle właściwości leczniczych, ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam soki, twoje przepisy bardzo mi się przydadzą

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie łączyć warzyw z owocami? Przecież smoothie na tym polega, ja zawsze łączę. ;) Nie wyobrażam sobie np. jarmużu czy szpinaku bez kolorowego i słodkiego akcentu w postaci owoców, przede wszystkim malin i truskawek.
    A masz tam jakieś przepisy na żołądek lub ból głowy? ;) może to i placebo, ale ciekawa jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. soki, a smoothie to dwie różne rzeczy - w sokach nie mamy błonnika :).
      na ból głowy: czerwona papryka+4marchwie+1/2 rzepy
      na żołądek (głównie na wrzody) : 2marchwie+125g włoskiej kapusty lub 1/2 papai+jabłko

      Usuń
  4. zawsze mieszam owoce z warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym mieć własną wyciskarkę, ale te ceny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakiś czas temu wyciskarki były w Biedronce (!) po 170zł, może je też czasem znaleźć na allegro tylko nie pamiętam nazwy ... nie używałam jej ale wiem ze ludzie obie chwalą :)

      Usuń
  6. ja często robię sobie soki z marchwi, jabłek i generalnie wszelkich owoców, ale jakoś do tych kapuścianych jeszcze się nie przekonałam :(

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...