02.12.2013

CIASTECZKA Z TOFU .../... JOGA TWARZY - ćwiczenia przeciwzmarszczkowe


Składniki:
♥ kostka 180g tofu
♥ tabliczka gorzkiej czekolady
♥ 100g wiórków kokosowych
♥ filiżanka mleka sojowego
♥ 2 garści migdałów
♥ 2 łyżki kakaa
♥ 2 czubate łyżki mąki kukurydzianej
♥ łyżeczka cynamonu
♥ łyżka proszku do pieczenia

Wykonanie:
Siekamy migdały i prażymy je na patelni wraz z wiórkami, aż sie zezłocą.
Mieszamy ze sobą mąkę, kakao, proszek do pieczenia oraz cynamon.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
Tofu rozdrabniamy widelcem i dolewamy mleko. Dodajemy rozpuszczoną czekoladę oraz suche składniki. Wszystko dokładnie mieszamy (mozemy to zrobić w blenderze).
Dodajemy migdały i wiórki.
Łyżką nakładamy masę na blachę i pieczemy w 190c przez ok 35min.

Przepis w oparciu o "Zaskakujące tofu" M.Białołęckiej


JOGA TWARZY

Czy zwróciliście kiedyś uwagę, że dużo uwagi przykłada się do ćwiczeń ciała, a prawie żadnej do ćwiczeń twarzy? a przecież tam też posiadamy mięśnie :)
Niestety wraz z wiekiem jędrność i napięcie skóry znacznie maleje, stając się zmorą wielu kobiet. Z pewnością warto spróbować różnych metod, które pomogą nam  nieco spowolnić proces starzenia.

Od paru lat trafiam na różne programy ćwiczeń buzi, ale dopiero od niedawna zaczęłam stosować je regularnie, za sprawą strony https://faceyogamethod.com prowadzonej przez Fumiko Takatsu.

Ćwiczenia sa przyjemne i dość zabawne - zwłaszcza gdy wykonujemy je przed lustrem ;)
Przede wszystkim mają na celu zapobiec obwisaniu skóry, ale także skorygować pewne cechy np podnieść policzki czy wyszczuplić twarz.
Najlepiej wykonywać je prewencyjnie, gdy nasza skóra jest jeszcze w dobrej kondycji, ale podobno są one też w stanie zminimalizować już istniejące problemy.

Tutaj przykładowy film Fumiko na policzki:


Pierwszymi filmami, na które trafiłam parę lat temu, były te z udziałem Annelise Hagen.
Poniżej film na szyję:



O gimnastykowaniu (i masowaniu) twarzy wspomina również Azjatycki Cukier,
tutaj polecany przez nią zestaw ćwiczeń na bruzdę nosowo-ustną:




Zachęcam do spróbowania, może gimnastyka twarzy przypadnie wam do gustu :) Oczywiście nie zapominajcie również o gimnastykowaniu swojego ciała!

8 komentarzy:

  1. ciekawe te ciasteczka, trzeba spróbować! Joga twarzy, facefitness jest ostatnio popularny, sama ćwiczę wg zaleceń Patrycji Kondrackiej (słyszałaś o niej?) zgodzę się z tym, że ćwiczymy ciało, a zapominamy o twarzy i szyi, gdzie są też mięśnie i nie ćwiczone zanikają.Zaraz obejrzę ćwiczenia, które proponuje Fumiko Takatsu, pierwszy raz o niej słyszę, pozdrawiam!
    http://monika40@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie słyszałam o niej, ale zaraz poszukam jakichś informacji :)

      Usuń
  2. gimnastykuję ciało, to i twarz mogę ;) a ciasteczka świetne!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne ciasteczka:D ciekawe czy takie ćwiczenia coś dają:d w sumie lepiej poćwiczyć niż nakładać tonę kremów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez nie jestem pewna czy coś dają, ale zajmują tak niewiele czasu, że można spróbować.
      różne opinie słyszałam o masowaniu twarzy, według niektórych to niekorzystne naciąganie skóry. jednak przy ćwiczeniach, które angażują pracę mięsni skłaniam się do tego, że mogą pozytywnie wpływać na jędrnosć twarzy :)

      Usuń
  4. Jadłam raz podobne ciasteczka i bardzo mi smakowały. Może się pokuszę i też takie zrobię?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasteczka mnie ciekawią, nie powiem, będę musiała kiedyś spróbować :)
    Nigdy nie słyszałam o takich ćwiczeniach. brzmi ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. co do ciasteczek: super przepis. Ciasteczka to moja specjalnośc ale nigdy nie pomyślałam o wykożystaniu mojego kochanego tofu ♥
    Natomiast często myślałam o ćwiczeniach twarzy ale się jakoś nie ogarnęłam aby ich poszukać
    dzięki tobie mam już motywację do ćwizceń:)
    dzięki!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...