26.12.2013

CIASTO WITARIAŃSKIE Z ORZECHÓW ..... Domowa sól do kąpieli (sól epsom)

Przepis na to surowe, bakaliowe ciasto pochodzi z witariańskiego bloga therawtarian.com


Składniki:
Warstwa dolna:
♥ filiżanka drobno startej marchewki
♥ 2 filiżanki orzechów włoskich
♥ filiżanka rodzynek
♥ 1/2 filiżanki wiórków kokosowych
♥ łyżka słonecznika
♥ 3 łyzki syropu klonowego lub z agawy (lub inne płynne słodzidło)
♥ łyżka cynamonu
Warstwa górna:
♥ filiżanka nerkowców
♥ 2 łyżki soku z cytryny
♥ 3 łyżki syropu klonowego (lub innego)

Wykonanie:
Orzechy włoskie oraz nerkowca moczyłam przez noc w wodzie.
Warstwa dolna:
Orzechy włoskie, rodzynki oraz słonecznik przepuściłam przez maszynkę do mielenia. Można zamiast tego użyć blendera, o ile radzi sobie z mieleniem takich rzeczy bez dodatku wody -mój niestety się do tego nie nadaje. Do masy dodałam pozostałe składniki, wymieszałam  uformowałam spód.
Warstwa górna:
Orzechy zmieliłam dodałam cytrynę i syrop, wymieszałam i wyłożyłam na pierwszą warstwę.
Na górze posypałam orzechami irodzynkami.
Odstawiłam na 2,5 godziny do zamrażalki.


DOMOWA SÓL DO KĄPIELI 

Nie jestem fanką przesiadywania w wannie, zdecydowanie wolę brać szybki prysznic.
Jednak niedawno zafundowałam sobie kąpiel o ciasteczkowo-zimowym aromacie :)

Przepis na kąpiel:
(Wymienione powyżej składniki mieszamy i dodajemy do wanny z ciepłą/gorącą wodą, moczymy się ok.30minut. nie uzywamy detergentów ani mydła)

Bazą jest sól epsom czyli siarczan magnezu. Ma ona zastosowanie kosmetyczne oraz terapeutyczne.
 Możemy ją kupić w aptece w niewielkich saszetkach lub w sklepie chemicznym czy też na allegro i przez internet.
Kąpielom z taką solą przypisuje się następujące właściwości:
-kojenie napieć mięśniowych, zmiękczanie skóry, poprawę samopoczucia, podoszenie poziomu magnezu w organiźmie.

autor: Arthur Saron Sarnoff

Poza użyciem do kąpieli zdarza mi się wykorzystywać ją jako:
♥ peeling oczyszczający pory
łyżkę soli mieszam na dłoni z żelem do mycia twarzy i masuję buzię.
♥ maski do włosów
mieszam odżywkę/maskę do włosów z solą w proporcjach 1:1 i rozpuszczam w kąpieli wodnej.
nakładam na 20minut na włosy i trzymam pod czepkiem


5 komentarzy:

  1. uwielbiam orzechowe ciasta, a Twoje wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam surowe ciasta, sama czesto takie robie. Kapiele tez uwielbiam, wiec taka sol bardzo by mi sie podobala:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mm! Ostatnio miałam chęć na coś orzechowego i chyba wiem co zrobię :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba wiem, co dzisiaj zrobię na wieczór sylwestrowy. Ciasto wygląda przepysznie :) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...