14.12.2013

CUKINIA FASZEROWANA MAKARONEM ...♥... MASECZKA Z KURKUMY

Bardzo rzadko zdarza mi się faszerować warzywa czy w ogóle jeść je w wersji pieczonej.
Tym razem zdecydowałam się na takie danie jedynie dlatego, że miałam końcówkę makaronu, z którą nie wiedziałam co zrobić.


Składniki:
(dla 2 osób, po jednej cukini dla każdego)
♥ 2 cukinie
♥ 60g makaronu
♥ 1/2 filiżanki orzechów włoskich
♥ 3 pieczarki
♥ 3 ząbki czosnku
♥ 2,5 łyżki sosu sojowego
♥ 3 łyżki natki pietruszki
♥ pieprz
♥ oliwa

Wykonanie:
Na oliwie podsmażamy posiekany czosnek, po chwili dodajemy sos sojowy, wrzucamy pieczarki.
Po 5 minutach dodajemy posiekaną natkę, orzechy i przyprawiamy pieprzem. Smażymy przez kilka minut,
Gotujemy makaron.
Cukinie kroimy na pół, odcinamy jej spody, tak żeby mogła stać stabilnie. Łyżeczką wydrążamy miąższ.
Mieszamy ze sobą makaron, pieczarki oraz wydrążony posiekany miąższ. Powstałą mieszanką nadziewamy cukinię.
Pieczemy je w temp 200c ok 30min w naczyniu pod przykryciem lub owinięte folią aluminiową.

MASECZKA Z KURKUMĄ

W Indiach kurkuma jest tradycyjnym składnikiem kosmetyków, przypisuje się jej właściwości antyoksydacyjne, przeciwstarzeniowe oraz leczenie wyprysków.
Hinduskie piękności - była miss świata Aishwarya Rai oraz aktorka Freida Pinto -twierdzą, że to własnie maseczki z kurkumą sa sekretem ich nieskazitelnej cery. Ile w tym prawdy niewiadomo, jednak czemu nie wypróbować na sobie :)

fot: ibtimes.co.uk / topnews.in
Potrzebujemy:
- 2 łyżeczki mąki z ciecierzycy
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- 5 kropli ulubionego olejku (u mnie z konopi)
- woda

Mąkę mieszamy z kurkumą, dodajemy olej oraz wodę w takiej ilosci aby uzyskać konsystencje gęstej śmietany.
Nakładamy na oczyszczoną twarz (ja przed maseczkami zawsze robię peeling) i zmywamy po 15minutach.


8 komentarzy:

  1. Takiej cukinie jeszcze nie jadłam ale wygląda kusząco
    http://kociolek-pysznosci.blog.pl/2013/12/08/babka-makowa/

    OdpowiedzUsuń
  2. cukinia wygląda meeeeega apetycznie, piękne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cukinia wygląda przepysznie, a maseczkę z kurkumy też stosuję i polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. może lepsza mąka owsiana bo są też maseczki z niej i ładnie nawilża, czy mąka z ciecierzycy ma jakieś właściwości odżywcze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąka z ciecierzycy może poprawić i wyrównać kolor skóry, rozjaśnić ją. często jest używana w przepisach hinduskich, ale oczywiście możemy ją modyfikować wedle własnych upodobań :)

      Usuń
  5. Weganizm to słuszna droga, temu pświęcam mojego bloga ubramniebios.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis na maseczkę zapisałam, może tylko dodam więcej kurkumy :) Ja lubię maseczkę - kurkuma wymieszna z maślanką bądź jogurtem naturalnym.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...