23.01.2014

KOTLETY SOJOWE Z SEZAMEM

Osoby będące na diecie tradycyjnej kojarzą wegetarianizm głównie z kotletami sojowymi ;) Jest w tym może trochę prawdy, bo wielu wegetarian, zwłaszcza tych poczatkujących, często siegą po kotlety czy napoje z soi. Osobiście nie jestem fanką sklepowych "tekturek" ale domowe kotlety to już całkiem inna bajka :)


Składniki:
♥ 100g ziaren soi (po ugotowaniu ok 200g)
♥ 2 łyżki sosu sojowego (+dodatkowo do polania już usmażonych kotletów)
♥ 2 łyżki zmielonego sezamu (+sezam na panierkę)
♥ 4 łyzki mąki ziemniaczanej
♥ olej sezamowy (ewentualnie inny)

Wykonanie:
Soję moczyłam przez noc w wodzie, ugotowałam, a następnie utłukłam.
Dodałam mąkę, zmielony sezam i sos sojowy. do tego trochę cieplej wody żeby uzyskać bardziej klejącą się konsystencję.
Uformowałam kotlety, obtoczyłam w ziarnach sezamu i smazyłam do zezłocenia.
Polałam niedużą ilosciu sosu sojowego.


6 komentarzy:

  1. pycha! uwielbiam kotlety sojowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A już myślałam, że będzie tu tekturki w sezamie... ;) miłe zaskoczenie! chętnie zrobię te kotleciki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotlety wygladaja super apetycznie:-) Nie jestem fanka soi i raczej jej unikam, bo ma od jakiegos czasu zla slawe:-) Jednak Twoje kotlety tak pieknie wygladaja, ze z pewnoscia bym sie skusila:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałem Twój blog do nagrody "Liebster Award". Szczegóły pod linkiem: http://kuchniaww.blogspot.com/2014/01/nominacja-do-liebster-award-moja.html

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...