03.01.2014

wegański MAJONEZ ZE SŁONECZNIKA

"Normalny" majonez nigdy mi nie smakował. Pare razy jakiegoś spróbowałam i uważam, że jest to jeden z najmniej smacznych produktów kulinarnych.
Z majonezami roślinnymi jest na szczęście inaczej :)



Składniki:
 ♥ filiżanka nasion słonecznika
 ♥ cebula
 ♥ cytryna
 ♥ 3/4 filiżanki oleju słonecznikowego
 ♥ filiżanka gorącej wody
 ♥ sól

Wykonanie:
Nasiona słonecznika zmieliłam i zalałam gorącą wodą, wymieszałam.
Dodałam drobno startą cebulę i sok wyciśniety z cytryny.
Wlałam olej i posoliłam dosmaku.

Majonezu używałam do klasyczej sałatki, surówek i jako sos do kotletów/burgerów.

7 komentarzy:

  1. Przepis wygląda pysznie! Tylko powiedz mi. Przechowywać go się raczej nie da ? Trzeba zrobić tyle ile potrzeba na daną chwilę tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raz trzymałam go w lodówce trochę ponad 2 doby i wszystko było ok. Dłużej nigdy niemiałam, więc cieżko mi niestety odpowiedzieć

      Usuń
    2. A moim zdaniem nie ma w tym majonezie nic co by się szybko popsuło, więc ja myślę, że kilka dni w lodówce wytrzyma.

      Usuń
  2. Takiego majonezu jeszcze nie robilam i nie jadlam:-) Wyglada zachwycajaco!

    OdpowiedzUsuń
  3. też jeszcze nie jadłam ale tak mnie zaciekawiłaś, że na pewno go przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm interesujące, chyba spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm interesujące, chyba spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...