14.01.2014

WITARIAŃSKA CZEKOLADA Z OWOCAMI GOJI / OLEJ KOKOSOWY W PIELĘGNACJI CIAŁA

Składniki:
♥ 3/4 filiżanki gorzkiego kakaa
♥ 1/2 filiżanki suszonych daktyli
♥ 1/3 filiżanki oleju kokosowego
♥ 1/4 filiżanki suszonych owoców goji

Wykonanie:
Daktyle i owoce goji moczyłam przez kilka minut w ciepłej wodzie.
Daktyle zgniotłam na pastę, dodałam kakao i olej (w temperaturze pokojowej), dodałam odrobinę wody i dokładnie wymieszałam.
Dorzuciłam owoce goji i uformowałam tabliczkę czekolady.
Wstawiłam ją na 45min do zamrażalnika, po czym pokroiłam w kostki

Olej kokosowy w kosmetyce



Olej kokosowy możemy wykorzystywać nie tylko w kuchni, ale i w łazience.
W obydwu przypadkach powinien być to olej zimnotłoczony i nierafinowany "virgin".

Poniżej kilka sposobów w jaki ja go stosuję:

1) Maska do włosów i na skalp
W najprostszej wersji wystarczy wetrzeć olej we włosy, zostawić na kilka godziń (lub na noc), po czym umyć włosy tak samo jak zawsze.
Dla lepszych efektow rozgniatamy kawałek banana (dokładnie, tak żeby nie było grudek) i mieszamy go z olejem. Nakładamy na włosy godzine przed myciem. Taki zabieg ma właściwości nawilżające (banan) oraz nabłyszczające i zmiękczające (olej)
tą samą maskę mozemy nałożyć na twarz :)

Ostatnio zaczęłam wcierać olej także w skalp, mam nadzieje że przyspieszy to wzrost włosow oraz poprawi ich kondycje. Więcej na ten temat można przeczytać np. tu: http://www.livestrong.com/article/71864-coconut-oil-hair-growth/

Gdy moje włosy są przesuszone, biorę odrobinę oleju (2-3 krople), rozcieram między dlońmi i wcieram we włosy już po tym gdy je umyję..

2) Krem do twarzy 
Moja cera nie przepada za olejowaniem, dlatego takich kremów używam raz na kilka dni, jednak wiem, że wiele osób z powodzeniem smaruje swoją twarz codziennie.
Mieszam ze sobą 1/4 filiżanki oleju i 1/2 łyżeczki witaminy E w płynie.
Przechowuje w lodówce i używam jak zwykłego kremu na noc.

Olejowi kokosowemu przypisuje się działanie przeciwstarzeniowe, antybakteryjne, nawilżające oraz chroniące przed promieniowaniem UV (na poziomie SPF 3).

3) Krem pod oczy
Mieszam ze sobą 1 łyżeczkę oleju kokosowego, dodaje mniej więcej tyle samo jakiś dwóch innych olejów (ostatnio był to konopny i z pestek arbuza) oraz 1/4 łyżeczki witaminy E w płynie.
Przechowuje w lodówce.

4) Masło do ciała
Olej kokosowy wraz z masłem shea w proporcjach 1:1 miksuję robotem kuchennym aż powstanie masa przypominająca gęstą bitą śmietanę. Czasem dodaje jeszcze łyżkę jakiegoś innego oleju.
Podobnie jak w przypadku kremow, produkt ten przechowuje w lodowce.

5) Inne
*jako płyn do demakijażu oczu - w tym celu zazwyczaj stosuję oliwkę dla dzieci, jednak olej kokosowy tez świetnie się sprawdza
*jako krem do rąk
*jako pomadka ochronna
*można go rowniez wykorzystać zamiast kremu do golenia lub dezodorant (tych sposóbów nie próbowałam)

Powyższe przepisy to oczywiście jedynie przykłady. Olej kokosowy moze być baza do wielu innych kosmetyków jakie sami stworzycie :) Zachęcam do eksperymentowania.

Na youtube znalazłam taki filmik:

2 komentarze:

  1. Boska czekolada <3
    Oleju jeszcze nigdy nie stosowałam w kosmetyce ;) może czas zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny zbiór zastosowan oleju w kosmetyce:) ja ostatnio smaruje spierzchniete dlonie, do rekwiczek i spac:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...