11.02.2014

KOKTAJL Z AWOKADO ~~ DOMOWY LAKIER DO WŁOSÓW Z CYTRYNY naturalny

Owocowo-warzywny koktajl:


Składniki:
♥ awokado
♥ 2 pomarańcze
♥ 2 natki pietruszki
♥ jabłko
♥ 2 filiżanki wody

Wszystkie składniki blendujemy.


CYTRYNOWY LAKIER DO WŁOSÓW


źrodło: http://www.thefabuloustimes.com/
Śledząc różne strony internetowe, kilkakrotnie natknęłam się na ten przepis. Podchodziłam do niego niechętnie, ponieważ mam bardzo ciemne włosy, a cytryna ma właściwości rozjasniające. Jednak doszłam do wniosku, że skoro lakieru używam tylko kilka razy w miesiącu, to mój naturalny kolor nie ucierpi, za to włosy nie będą obciążone chemią.

Przepis jest bardzo prosty i tani



Potrzebne będą:
- cytryna
- odrobina wódki
- 2 filiżanki wody (może być kranówka, ja użyłam destylowanej)
- pojemnik z atomizerem

Cytrynę wraz ze skórką pokroiłam w kostkę. Wrzuciłam do garnka i zalałam wodą. Przykryłam i poczekałam aż zacznie wrzeć. zmniejszyłam ogień, lekko uchyliłam pokrywkę i gotowałam do momentu gdy połowa wody wyparowała.
Ostudziłam, przecedziłam, dodałam 10ml wódki, wymieszałam i przelałam do buteleczki (wykorzystałam butelkę po dezodorancie).
Lakier przechowuję w lodówce. Myślę, że jego termin ważności sięga około 2-3 tygodni.

Nie wiem czy taki lakier poradzi sobie z bardzo wymyślnymi fryzurami - pewnie nie. Na razie wypróbowalam go do utrwalenia loków kręconych na wałkach i tutaj się sprawdził.

Zamiast cytryny można użyć pomarańczy - spray jest trochę mocniejszy, ale też bardziej lepiący. Jest to też opcja lepsza dla brunetek (cytryna często stosowana może rozjasnić włosy zwłaszcza latem gdy jest słońce).

Pryskanie włosów i skalpu takim sprayem podobno odstrasza wszy, zapobiega łupiezowi oraz usuwa zapach papierosów

Niebawem napisze równiez o wykorzystaniu cytryny w pielęgnacji skóry, gdyż jest to mój ulubiony owoc do nakładania na twarz :)

7 komentarzy:

  1. wodke marnujesz :P !
    A powaznie supeer przepis :) !

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny pomysł z tym lakierem :) masz jeszcze jakiś pomysł na naturalne utrwalenie loków (coś w stylu pianki, tylko nie żel z siemienia :p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie znalazłam jeszcze takiego przepisu, a też bym chetnie wyprobowała, bo lubię mieć pofalowane włosy, ale rzadko takie robię, bo nie chcę ich przeciążać piankami, żelami i lakierami "chemicznymi" ...

      Usuń
  3. Przed chwilką zrobiłam sobie koktajl awokado, mniam... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardo dajny pomysł na domowy lakier, ale czy jest go bezpiecznie używać na słońcu ? Słyszałam że w słońcu może mocno wysuszyć włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że niektóre dziewczyny pryskają włosy czystym sokiem z cytryny i wychodza na słońce żeby rozjasnić wlosy. Sama nigdy tak nie robiłam, więc ciężko mi powiedzieć czy mocno wysusza, na pewno w słoneczne dni warto stosować go z umiarem i zastąpić pomarańczą :)
      (spora część tego lakieru to woda, więc może efekt wysuszenia nie będzie az tak silny)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...