29.05.2014

OWOCOWA "PIZZA"

W moim notatniku przepis na to danie znajdował się juz od dawna i żałuję, że dopiero teraz się na nie zdecydowałam, bo jest naprawdę pyszne i stanowi ciekawą alternatywę dla naleśników i słodkich placków.
Przepis bazuje na komosie ryżowej, ale myślę, że kasza jaglana albo kukurydziana też mogłaby się sprawdzić. Pomysł znalazłam na blogu fitincanada.blogspot.ca

PIZZA Z KOMOSY RYŻOWEJ NA SŁODKO


Składniki:
spód:
- 3/4 filiżanki komosy ryżowej
- łyżka oleju kokosowego
- łyżeczka cynamonu
- łyżka ksylitolu (lub cukru)
- odrobina ekstraktu waniliowego i soli
sos:
-1/2 awokado
- łyżeczka soku z cytryny
- łyżka wiórków kokosowych
- łyżka mleka sojowego
-łyżeczka ksylitolu (lub cukru)
na wierzch:
-dowolne owoce

Wykonanie:
Ugotowałam komosę. Dodałam do niej pozostałe składniki i utarłam na masę (można użyć blendera).
Uformowalam spód pizzy i wstawiłam do piekarnika na 15 minut (w temp. 180c).
W tym czasie przygotowałam sos: rozgniotłam awokado i wymieszałam je z resztą skladnikow.
Gdy "pizza" ostygła i stała się bardziej zwarta, przełożyłam ja na talerz, posmarowałam sosem i udekorowałam owocami (u mnie banan i brzoskwinia).

Jestem fanką śniadań na słodko i myślę, że w najbliższym czasie zamiast sięgać po owsianki będę sobie piekła takie pizze :)

4 komentarze:

  1. Nie wpadłabym na to by zrobić owocową pizzę :) Z pewnością wypróbuję przepis gdy zrobię zapasy owoców;) Zapraszam do mnie http://zmierzam-na-szczyt.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł, spróbuję zrobić dzieciom, a do diety na której jestem, też pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super pomysł :D jak dla mnie takie idealne na śniadanie

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...