27.05.2014

RISOTTO Z POKRZYWĄ I SZCZAWIEM oraz WODA OCTOWO-POKRZYWOWA do włosów i skory

RYŻ Z POKRZYWĄ I SZCZAWIEM


Składniki:
- 100g ryżu
- 80g pokrzywy
- 50g szczawiu
- cebula
- 500ml bulionu warzywnego
- oliwa
- sos sojowy, pieprz

Wykonanie:
Posiekałam liście pokrzywy i przez chwilę gotowałam je w wodzie tak żeby zmiękły. 
Odsączyłam je z nadmiaru wody i odstawiłam na bok.
Na oliwie zeszkliłam cebulę. dodałam do niej ryż i zalałam 1/3 bulionu. Gdy całkowicie wsiąknął w ryż,  dolałam kolejną porcję. Czynnośc tą powtarzałam do momentu gdy ryż był całkowicie ugotowany.
Pod koniec dorzuciłam posiekane liście szczawiu, a nieco wcześniej pokrzywy. Doprawiłam do smaku.


WODA OCTOWO-POKRZYWOWA DO PIELĘGNACJI WLOSÓW ORAZ CERY



Przepis pochodzi ze strony luskiewnik.pl dr H.Różańskiego

Składniki:
- świeża pokrzywa
- ocet winny

Wykonanie:
Pokrzywę posiekałam, wrzuciłam do słoika i zalałam octem.
Proporcje pokrzywy względem octu to 1:3 (1 część pokrzywy na 3 części octu).
Słoik odstawiłam na tydzień, po czym przecedziłam.
Ze świeżej pokrzywy przygotowalam odwar - 2 łyżki zielska na 2 filiżanki wody, gotowalam 5min.
Odwar wymieszałam z octem w proporcji 1:1.

Sposób używania i właściwości:
Po każdym myciu włosów płuczę je w wodzie octowo-pokrzywowej:
100ml rozcieńczam w litrze wody w misce i zanurzam w niej na chwile wlosy, a później spłukuję całą głowę.
Nierozcieńczoną wodę można wcierać we włosy i zostawic na nich na godzinę, po czym spłukać.

Takie zabiegi mają być pomocne przy łupieżu, łamliwości włosów oraz braku puszystości i połysku.

Wodę możemy stosowac również do przemywania twarzy jeśli mamy trądzik, łojotok, wągry lub rozszerzone pory.

Na wczorajszym spacerze zebrałam trochę dąbrówki rozłogowej.


Czytam własnie o właściwościach tej rośliny i chyba wykorzystam ją do celów kosmetycznych.
Na razie znalazłam informacje, że napar hamuje wydzielanie łoju i obkurcza pory, można równiez płukać nim głowę w celu przyspieszenie wzrostu włosów.
Picie naparu polecane jest m.in. w zaburzeniach metabolicznych, biegunce i zapaleniu żołądka. 



6 komentarzy:

  1. pokrzywy są bardzo zdrowe na włosy i paznokcie, nie wiem czy zjadłabym danie z nimi ale stosuje podobną miksturę z pokrzyw na włosy i jestem zadowolona z eefektów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smaczna jest sałatka z pokrzywami - Trzeba je tylko przelać na sitku wrzątkiem i posiekać.... pyszka. Inne składniki wg uznania :-) Pokrzywy mają pełen zestaw witamin, minerałów i hormonów dlatego są uznawane za panaceum na wszystko....

      Usuń
  2. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  3. powrót do natury i naturalnych kosmetyków! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa jestem jak smakuje pokrzywa...

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...