12.05.2014

WITARIAŃSKIE BROWNIE oraz CZEKOLADOWE MLEKO Z KOMOSY RYŻOWEJ


CIASTO WITARIAŃSKIE Z ORZECHAMI I AWOKADO

Zrobiłam sobie to ciasto licząc że starczy mi na dwa dni, a zjadłam je prawie całe na jeden raz ;).
Tego dnia na kolacje zjadłam już tylko jabłko i do końca dnia czułam się bardzo nasycona (co jest dla mnie nietypowe, bo przewaznie na wieczór łapie mnie apetyt).

Składniki:
Ciasto:
- filiżanka orzechów włoskich
- filiżanka suszonych daktyli
- awokado
- 1/3 filiżanki gorzkiego kakao
Polewa:
- 3 łyżki gorzkiego kakao
- 4 lyżki syropu z agawy/miodu/itp
- trochę cynamonu i szczypta soli

Wykonanie:
Daktyle moczyłam w b.ciepłej wodzie przez ok 15minut, po czym roztarłam je na masę.
Część orzechow drobno pokruszyłam, część zostawiłam w większych kawałkach.
Rozgniotłam awokado, dodałam kako, daktyle oraz orzechy i dokładnie wymieszałam. Uformowalam ciasto.
Połączyłam ze sobą wszystkie skladniki polewy i wylałam na wierzch.
Posypałam jeszcze wiórkami kokosowymi, platkami migdałowymi i owocami goji. 
Ciasto odstawilam na kilka godzin na najchłodniejszą półke lodówki, tak żeby nabrało zwartej konsystencji.

MLEKO Z KOMOSY RYŻOWEJ 


Nie przepadam za "czystym" mlekiem z komosy, ma dla mnie za mało wyrazisty smak, dlatego postanowiłam je nieco urozmaicić dodatkami i w takiej wersji  bardziej mi smakuje

Składniki:
.- filiżanka komosy ryżowej
- 5 suszonych daktyli
- 3 łyżki gorzkiego kakao
- odrobina ekstraktu waniliowego

Wykonanie:
Komose moczyłam w wodzie przez cała noc.
Rano opłukałam i ugotowałam w 2 filiżankach wody (gotowałam ok 15 min )
Wrzuciłam ją do blendera wraz z resztą skladników, dodalam litr wody, zmiksowałam i przecedzilam przez gazę.

6 komentarzy:

  1. Musi być pyszne, też robiłam czekoladę z avokado i daktyli :) Tylko jak ono zastygło - nie ma żadnego tłuszczu? Skład przypomina mi raczej mus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że poprostu w lodówce trochę zmarzło i stężało. normalnie można je było pokroić jak ciasto :)

      Usuń
  2. Ciasto zrobię na pewno, musi być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie musze wypróbować, nie mam doświadczenia w kuchni wegańskiej, ale bardzo mnie to ciasto pociąga :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za wizytę!
    Mleka z komosy nigdy nie piłam,może najwyższy czas spróbować :)

    A ciasto wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...