06.06.2014

AKCJA: ZIOŁOWY SPACER cała Polska widzi zioła! :-)

Czy w trakcie spacerów zwracacie uwagę na rośliny, ktore mijacie po drodze? :)

Wzięłam udział w zabawie zorganizowanej przez Herbiness i wybrałam sie na 30minutowy spacer celem obserwacji tego, co rośnie wokół mnie.
Wybrałam drogę na granicy miasta i wsi, która prowadzi mnie od przystanku autobusowego do domku na działce.
Oto co napotkałam na swojej drodze:



















Gdy już dotarłam na działkę, wybrałam się po pokrzywę i przygotowałam taki posiłek:

PLACKI ZIEMNIACZANE Z POKRZYWĄ


Składniki:
(dawałam na oko, więc proporcje sa +/- )
- 6 ziemniaków
- 2 pełne garści pokrzywy
- cebula
- 2 łyżki maki ziemniaczanej
- kleik z siemienia lnianego - 2 łyżki siemienia zmielilam i wymieszałam z ciepłą wodą
- pieprz, sól

Wykonanie:
Pokrzywę dokładnie umyłam i drobno posiekałam.
Ziemniaki starłam na tarce - najlepiej zrobic to na drobnych oczkach, ja akurat miałam tylko dużą tarkę pod ręką.
Cebulę pokroiłam w kostkę.
Wszystkie składniki dokładnie ze soba wymieszałam.
Rozgrzałam oliwe na patelni i sumażylam nieduże placki.



9 komentarzy:

  1. ile kolorowych cudów po drodze :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co można zrobić z przytulią w takim świezym stanie zielonym? jak ją wykorzystać. Jest sporo do wykorzystania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że można nia aromatyzować różne dania i napoje, ale jeszcze nie probowałam. Jedynie dodawałam do surówek.

      Usuń
  3. świetny spacer! niestety nie znam się na ziołach, ale zainspirowałaś mnie i niebawem ruszam do lasu z atlasem w dłoni :)
    http://etnopsyche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się kiedyś nie znałam ;). ale stopniowo z roku na rok moja wiedza się poszerza :) - książki i internet sa skarbnica wiedzy

      Usuń
  4. o! ziemniaczanych z pokrzywą jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zrobić takie placki, jak tylko znajdę pokrzywę nie zasmrodzoną krakowskim smogiem ;) Fajnie tu u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie ci zazdroszczę tych placków pokrzywowych ;) Ja już od dawna mam chętkę na pokrzywowe gotowanie, ale mieszkając w centrum dużego miasta odczuwam braki produktu ;) Placuszki wyszły Ci przepiękne i poproszę więcej podobnych cudeniek - może zupa pokrzywowa?

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...