08.06.2014

LEMONIADA Z BZU - pyszny napój orzeźwiający

Uważam, że zapach kwiatów czarnego bzu jest jednym z najpiękniejszych jakie istnieją :) bardzo więc lubię równiez aromat jaki dają one w potrawach, a zwłaszcza w napojach.

Chyba nikt z nas nie ma problemu z dostępem do tej rośliny - bez rośnie wszedzie: przy lasach, na łąkach, wzdłuż wiejskich ścieżek. Wystarczy wybrać się na krotka wycieczkę poza miasto i nazbierać :)

W Internecie można znaleźć sporo przepisów na lemionady z bzu, ale każdy daje inne proporcje składników, dlatego i ja postanowiłam zamieścić swoja wersję:


Składniki:
- 15 baldachów bzu
- 3 cytryny
- filiżanka syropu z mniszka (lub inne słodzidlo, możecie użyć po prostu cukru rozpuszczonego w wodzie albo miodu itp)
- 2 łyżki octu jabłkowego
- 3 litry wody

Wykonanie:
Pokroiłam cytrynę w plastry.
W dużym słoju ułożyłam naprzemiennie bez i cytrynę, zalałam syropem, octem i wodą. Słój zakręciłam i odstawiłam w temperaturze pokojowej.
Po upływie 36 godzin można już delektować się lemoniadą, jednak ja wole odczekać 2-3dni wtedy bębelki gazu sa już wyraźnie wyczuwalne.


   

W chłodniejsze dni z bzu możemy zrobić herbatkę - zalać baldachy wrzątkiem i zaparzyć.
Myślę własnie, żeby zrobić większe zapasy, wysuszyć kwiaty i mieć na zimę :)


Przepis bierze udział w akcji:
Jak ugasić pragnienie?jak ugasić pragnienie?

6 komentarzy:

  1. tyle bzow kolo mnie rosnie, a nigdy nie zrobilam z nich pozytku
    dzieki za pomysl

    OdpowiedzUsuń
  2. Z olbrzymią radością dodaję do akcji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Napój jest pyszny ,też taki robię, ale kwiatów bzu nie powinno się płukać bo traci się cenny pyłek, wystarcz położyć na czymś białym, żeby wyszły z niego robaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuszna uwaga :)
      akurat zrywałam kwiaty ze średnio czystego miejsca, dlatego postanowilam je delikatnie przepłukać, ale faktycznie lepiej tego robić

      Usuń
  4. Też robię napój z bzu. Jest pyszny i można powiedzieć, że gazowany ;) Przynajmniej mi tak wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. już tyle razy widziałam ten napój, że myślę sama nad jego zrobieniem;D

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...