26.06.2014

PASTA KANAPKOWA Z BOBU I ORZECHÓW

Bób jest najbardziej wyczekiwanym przeze mnie letnim przysmakiem (wraz z czereśniami), więc z przyjemnością wrzucam poniższy przepis :)


Składniki:
- 2 filiżanki ugotowanego i obranego ze skórek bobu
   (skórek nie wyrzucamy, jemy :) )
- 2 garstki orzechów włoskich
- 2 łyżki oleju orzechowego 
- 4 zmiażdżone ząbki czosnku
- 2 łyżeczki bazylii
- odrobina soli

Wykonanie:
Orzechy włoskie lekko pokruszyłam i uprażyłam na suchej patelni.
Bób ugniotłam tłuczkiem, dorzucilam pozostałe składniki i wymieszałam.
Jeśli chcemy uzyskac bardziej kremową konsystencję pastę miksujemy w blenderze.


W jednej filiżance ugotowanego bobu (ok 170g) znajdziemy sporą dawkę dziennego zapotrzebowania na miedź (22%), fosfor(21%), magnez(18%) oraz żelazo(14%).
Bób jest również bogatym źródłem kwasu foliowego(44%) oraz wit B1(11%).

Korzystajmy z sezonu i cieszmy się tą cudowną roślina na co dzień :-)

9 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oliwa z oliwek zamiast oleju orzechowego też się nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak, tylko da inny posmak.
      akurat ja oliwy za bardzo nie lubię, ale jeśli Tobie smakuje to powinno być ok :)

      Usuń
  3. Przepis wygląda fajnie, tylko zawsze osłabiają mnie te filiżanki :\. Ile toto jest na szklanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam "filiżanek" bo takie mam miarki kuchenne :) filiżanka=250ml.
      oczywiście nie trzeba się sztywno trzymac przepisu i można użyć własnych proporcji

      Usuń
  4. Cześć:)
    Może potrzebujecie oleje bądź produkty BIO?
    Tak się składa, że mam do rozdania kupony rabatowe z Zielonego Nurtu o treści MA12805P Z tym kuponem otrzymasz 10 zł w sklepie internetowym www.zielonynurt.pl
    Sama próbowałam ich produkty i polecam!
    Pozdrawiam Marta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie,u mnie jest podobna pasta:))))Zapraszam:)http://chlebemisola.blog.pl/2014/06/26/pasta-z-bobu-z-mlodym-czosnkiem-orzechami-laskowymi-i-swieza-kolendra/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda trochę sucho, ale pewnie smakuje dobrze, jak wszystko z bobu. Polecam też go po prostu jako przekąskę, najzwyczajniej ugotowany - jest bardzo zdrowy i ma dużo białka.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...