14.06.2014

Wegański obiad: ZUPA Z TOPINAMBURA, MAKARON ZE SZPARAGAMI

Makaron ze szparagami i groszkiem


Składniki:
- porcja makaronu
- 250g szparagów zielonych
- filiżanka groszku (najlepiej świeżego lub mrożonego)
- garść natki pietruszki
- 1/2 filiżanki smietany lub jogurtu sojowego
- 2 ząbki czosnku
- pieprz, sól

Wykonanie:
Na patelni podsmazyłam czosnek i szparagi pokrojone w plastry. Po paru minutach dorzuciłam groszek i dusiłam az zmięknie.
W tym czasie ugotowałam makaron.
Wymieszałam makaron z warzywami, zalałam śmietaną i przyprawiłam

ZUPA Z TOPINAMBURA

Składniki:
- 500g topinambura
- 2 ziemniaki
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 500ml mleka sojowego (nie za słodkiego)
- gałka muszkatołowa, tymianek, kolendra, sól, pieprz
- oliwa

Wykonanie:
Ziemniaki i topinambur pokroilam w kostkę, a cebulę w pióra. Zalałam wodą i gotowałam ok 20min. 
Dolałam mleko i pzyprawiłam.
zmiksowałam w blenderze.


7 komentarzy:

  1. gdzie mozna kupić topinambur?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest z tym problem :( mnie się czasami udaje znaleźć na jakimś targu. jest też w Almie ale dość drogi

      Usuń
  2. Makaron pyszny!! Topinambur jeszcze nie jadłam, ciekawa jestem smaku,)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jadłem, ale bardzo mnie zaciekawił przez tego arta.

      Usuń
    2. ja bym opisała smak jako połaczenie kalarepy ze słonecznikiem :)

      Usuń
  3. Oo topinambur? Nie jadłam nigdy... rozumiem że to z tej bulwy? :P Rosną niedaleko mnie, ale nigdy nie myślałam zeby zerwać/wykopać... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, bulwy :) Szczęściara, że rosną blisko Ciebie, korzystaj!

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...