20.07.2014

CZEKOLADOWE LODY Z WIŚNIAMI tylko dla dorosłych! ;)

Zarówno lody jak i dodatek wiśniowy mają w swoim składzie alkohol (wódkę czystą oraz cherry brandy), ale nie jest to oczywiście składnik niezbędny i można go pominąć, a lody będą równie smaczne.


Składniki:
Lody:
- filiżankaka kakao gorzkiego
- 3/4 filiżanki mleka kokosowego
- 1/4 filiżanki słodkiego syropu (ja użyłam z bzu, ale może być np z agawy, klonowy itp)
- 2 filiżanki wody
- 2 dojrzałe banany
- 3-4 łyżki wódki
- odrobina soli
Wiśnie:
- cherry brandy
- słodki syrop
- sok z cytryny
- wiśnie

Wykonanie:
Wiśnie:
Z wisienek usunęłam pestki.
Wymieszałam cherry z syropem w proporcjach 1:1 i dodałam niewielką ilość soku z cytryny. Wrzuciłam do tego wiśnie i odstawiłam do lodówki.
Lody:
Wszystkie składniki wrzuciłam do blendera i zmiksowałam.
Przelałam do miski i odstawiłam do zamrażalki. Po 30 minutach dokladnie przemieszalam - czynność tą powtarzałam co pół godziny do momentu, w ktorym masa nabrała konsystencji typowej dla lodów (trwało to ok 3 godzin).
*jesli macie maszynkę do lodów, to oczywiście nie trzeba bawić się w takie doglądanie i mieszanie.

Przepis na lody czekoladowe znalazłam w książce "Practically raw desserts" A.Crawley. W oryginale zamiast mleka kokosowego i syropu użyto nektaru kokosowego.

przepis bierze udział w akcji:
Lody, lody dla ochłody

2 komentarze:

  1. Akurat alkohol bym pominęła, ale lody wyglądają tak cudownie, że w tej chwili bym je zjadła gdybym je miała przed sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cudnie wyglądają te lody *_* aż chce się zjeść!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...