13.07.2014

SAŁATKA Z BOBEM ./. Rozchodnik w kuchni - przepis na surówkę.

Bardzo lubię połączenie bobu z orzechami włoskimi :)


Składniki:
(proporcje według uznania)
- bób
- orzechy włoskie
- pomarańcza
sos:
- 1 łyżka oleju sezamowego
- 1 łyżka syropu z agawy
- niecała łyżka octu balsamicznego
- odrobina imbiru (przyprawy)

Wykonanie:
Bób ugotowałam
Orzechy uprażyłam.
Posiekałam pomarańczę i wszystko wymieszałam razem z sosem.


ROZCHODNIK

Rozchodnik jest popularną rośliną ogrodową (w mojej okolicy co druga osoba ma go w swoim ogródku) sadzoną w celu zdobienia trawników i skalniaków. Właściciele często nie wiedzą, jak pyszne są jej liście.


Jest to roślina wieloletnia, łatwa w uprawie i rozmnażaniu, nie wymaga niczego specjalnego i dobrze znosi susze.

Surowe liście świetnie sprawdzają się na kanapkach oraz w surówkach. Gotowane urozmaicą niejedną zupę lub miks warzyw z patelni.
Ja swój wczorajszy obiad zjadłam z taką oto surowką:


Znalazły się w niej rzodkiewki z rozchodnikiem polane sosem (olej, sok z cytryny, pieprz, sól) i posypane pestkami dyni.
Według mojego smaku rozchodnik bije na głowe sałatę czy inne liściaste dodatki ;) Liście są mięsiste o delikatnym smaku.

Z roślina tą wiązano niegdyś różne przesądy np. jej korzeń zawieszano na nitce między łopatkami, co miało chronić przed bólami reumatycznymi. Niektórzy do dziś umieszczają ziele (zerwane na św. Jana) w szparach między powałą a belkami domu - jeśli roślina długo zachowuje zieloność, wróży to długie życie domownikom.

(Rozchodnik w zupie oraz podsmażony i duszony z warzywami )


7 komentarzy:

  1. lubię bób! tylko trochę cuchnie kuchnia po gotowaniu :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna surówka, a o rozchodniku nigdy nie słyszałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przestraszyłam się tym rozchodnikiem, bo automatycznie pomyślałam o rozchodniku ostrym ;) Na szczęście są zdjęcia. Masz interesujące przepisy na blogu. Kiedyś spróbuję zrobić tą sałatkę z bobem, bo rozchodnika (tej odmiany) jeszcze nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostry w małych ilościach (raczej jako przyprawa) niektórzy też jedzą. Kiedyś go próbowałam, ale nie używam do potraw.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...